Vélo Vesting en France

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Jean-Mi

Vélo Vesting en France

Bericht door Jean-Mi »

hallo iedereen en gelukkig nieuwjaar.
Ik kocht deze fiets onlangs van een tweedehands dealer.

het is een fiets van het merk "Vesting", ik zou informatie nodig hebben over het merk dat deze niet kent in Frankrijk.
Bestaat het merk nog? welk jaar werd deze fiets gemaakt?
en waar kon ik de ontbrekende onderdelen vinden die overeenkomen met de periode van deze fiets.

Ik zou een kettingkast, jasbeschermers de koplampsteun en mogelijk een achterlichtlens van het merk "11REG" moeten vinden

achtervork op het frame geschroefd.
rand gendarme hoed

url=https://servimg.com/view/16478259/511]Afbeelding[/url]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
fietshobbyist

Re: Vélo Vesting en France

Bericht door fietshobbyist »

Bonjour Jean-Michel,
Tu a reçu un accueil chaleureux! / Je ontvangt een hartelijk welkom - op mijn beste Frans.

Est ce que les roues sont 27 inch? / Zijn de wielen 27 inch?
Ou sont les pneus trop petit? / Of zijn de banden te klein?

Salutations, Vernier / Groeten, Werner
Jean-Mi

Bericht door Jean-Mi »

Merci

zijn 28 inch Ik denk dat de banden 700x35B - 28x1 1/2 zijn.

dat het de juiste bandenmaat zou zijn

se sont des 28 pouces je pense les pneus sont 700x35B - 28x1 1/2.

qu'elle serait la taille de pneu appropriée
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Beste Jean,
Misschien heb je hier iets aan:

https://www.oudefiets.nl/phpbb3/viewtop ... ing#p35327

Deze toppic was gestart door een nazaat van de Vesting fabriek.

Groeten,
Maarten
Cyclissimo

Bericht door Cyclissimo »

Bonjour Jean-Mi,
bienvenue ici :) On voit pas souvent des Francais sur ce forum ;)

Ce velo doit probablement dater du fin des annees 50. Normalement les moyeux Sturmey Archer ont une date estampilé (par example 9 55 pour septembre 1955), donc ca doit pas etre tres dure de dater ce velo plus exact (si les roues sont d'origines, bien entendu).
Les jantes CdG sont plutot standard sur les velos de l'epoque, mais appelent chez nous de jantes Westwood. Les pneus me semble aussi tres fines. On dirait des 700B course au lieu de 700x35B (si ca c'est le cas j'aimerais enormement de les acheter ou changer car je cherche encore des pneus pareilles pour une velo Francais en ma possession). Des pneus 700x35B en creme seront plus correct pour la periode du velo.
A part de ca le velo semble dans une etat d'origine. Juste la selle est plus jeune.
Le feu d'arriere me semble de la marque Spanninga et doit etre facile a trouver. Il m'en restes plusieurs, si ca vous interesse. Il m'en restes aussi des attaches pour le phare.
La garde chaine ce vent neuve encore un peu pres pareilles que celui d'origine (cherche sur 'lakdoek kettingkast zwart'). Si vous en chercher un de l'epoque ca va etre beaucoup plus dure, car il manque souvent et sont du coups recherché.

Hallo,
Welkom hier. We zien hier niet vaak Fransen ;)
De fiets is waarschijnlijk van eind jaren 50. Normaalgesproken zijn de SA naven gedateerd. Dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn de fiets preciezer te kunnen dateren (als de wielen origineel zijn natuurlijk).
De 'chapeau de gendarme' velgen zijn redelijk standaard voor die tijd. Bij ons heten ze Westwood velgen. De banden lijken mij ook nogal dun. Je zou zeggen dat het racebanden zijn. Als dat zo is wil ik ze graag met u ruilen, omdat ik nog zo'n set banden zoek voor een Franse fiets van me.
Daarbuiten lijkt de fiets origineel. Het zadel is wel nieuwer.
Het achterlicht lijkt een Spanninga en zou niet moeilijk te vinden moeten zijn. Ik heb er nog meerdere, als het u interesseert. Ik heb ook nog wel wat lamphaken.
Een redelijk vergelijkbare kettingkast is nog nieuw te koop. Als u een originele zoekt wordt het aanzienlijk moeilijker, omdat ze vaak missen en dus gezocht zijn.
Jean-Mi

Bericht door Jean-Mi »

Cyclissimo schreef: 1 jan 2020, 23.14 Bonjour Jean-Mi,
bienvenue ici :) On voit pas souvent des Francais sur ce forum ;)

Ce velo doit probablement dater du fin des annees 50. Normalement les moyeux Sturmey Archer ont une date estampilé (par example 9 55 pour septembre 1955), donc ca doit pas etre tres dure de dater ce velo plus exact (si les roues sont d'origines, bien entendu).
Les jantes CdG sont plutot standard sur les velos de l'epoque, mais appelent chez nous de jantes Westwood. Les pneus me semble aussi tres fines. On dirait des 700B course au lieu de 700x35B (si ca c'est le cas j'aimerais enormement de les acheter ou changer car je cherche encore des pneus pareilles pour une velo Francais en ma possession). Des pneus 700x35B en creme seront plus correct pour la periode du velo.
A part de ca le velo semble dans une etat d'origine. Juste la selle est plus jeune.
Le feu d'arriere me semble de la marque Spanninga et doit etre facile a trouver. Il m'en restes plusieurs, si ca vous interesse. Il m'en restes aussi des attaches pour le phare.
La garde chaine ce vent neuve encore un peu pres pareilles que celui d'origine (cherche sur 'lakdoek kettingkast zwart'). Si vous en chercher un de l'epoque ca va etre beaucoup plus dure, car il manque souvent et sont du coups recherché.

Hallo,
Welkom hier. We zien hier niet vaak Fransen ;)
De fiets is waarschijnlijk van eind jaren 50. Normaalgesproken zijn de SA naven gedateerd. Dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn de fiets preciezer te kunnen dateren (als de wielen origineel zijn natuurlijk).
De 'chapeau de gendarme' velgen zijn redelijk standaard voor die tijd. Bij ons heten ze Westwood velgen. De banden lijken mij ook nogal dun. Je zou zeggen dat het racebanden zijn. Als dat zo is wil ik ze graag met u ruilen, omdat ik nog zo'n set banden zoek voor een Franse fiets van me.
Daarbuiten lijkt de fiets origineel. Het zadel is wel nieuwer.
Het achterlicht lijkt een Spanninga en zou niet moeilijk te vinden moeten zijn. Ik heb er nog meerdere, als het u interesseert. Ik heb ook nog wel wat lamphaken.
Een redelijk vergelijkbare kettingkast is nog nieuw te koop. Als u een originele zoekt wordt het aanzienlijk moeilijker, omdat ze vaak missen en dus gezocht zijn.

hallo, bedankt voor deze informatie.

betreffende banden:
momenteel op de fiets zijn Michelin wolrd tourbanden in 700x35B. ze zijn echter gebarsten.

en ik ben het met je eens dat dit te fijn is.

Ik zou daar witte banden plaatsen, maar welke afmetingen zou het hebben?

wilt u een foto van uw achterlichten en ik zou geïnteresseerd zijn in uw koplamp mount.

bonjour , merci pour ces renseignements.

concernant les pneus:
actuellement sur le vélo se sont des pneus Michelin wolrd tour en 700x35B . par contre ils sont craquelés.

Je suis d'accord avec vous ceci sont trop fin .

j'y mettrais bien des pneus blanc , mais qu'elle dimensions faudrait il ?

auriez vous une photo de vos feu arrière ? Je serait intéressé par votre support de phare .

Merci d'avance

Afbeelding

Afbeelding
Sonnette estampillé VESTING
Afbeelding
Jean-Mi

Bericht door Jean-Mi »

welk model dynamo en koplamp zou op deze fiets kunnen worden gemonteerd met de passage van de voorste remstang
Cyclissimo

Bericht door Cyclissimo »

Bonjour,

Aucun probleme pour mettre un dynamo ou phare, avec les tringles.
Des pneus 700x 38B ou 40B (38-635 ou 40-635 etrto) seront bien pour ce velo. Si trouvable, sans refelecteurs sur les flancs. Dommage que les pneus courant sont craquelés.
Pour les pieces, j'ai vous envoye un message prive.

Het is geen probleem om een dynamo of koplamp te monteren met de remstangen.
Voor deze fiets zijn banden maat 38-635 of 40-635 etrto geschikt. Als het lukt om ze te vinden, zonder reflectie. Jammer dat de huidige banden gebarsten zijn.
Voor de onderdelen heb ik een pb gestuurd.
rowejon

Bericht door rowejon »

Hi,
https://bikestoremember.nl/product/band ... reflectie/
Ik heb een aantal van deze gekocht & zij zijn prima banden
Groeten
Jon Rowe
Jean-Mi

Bericht door Jean-Mi »

Cyclissimo schreef: 4 jan 2020, 17.49 Bonjour,

Aucun probleme pour mettre un dynamo ou phare, avec les tringles.
Des pneus 700x 38B ou 40B (38-635 ou 40-635 etrto) seront bien pour ce velo. Si trouvable, sans refelecteurs sur les flancs. Dommage que les pneus courant sont craquelés.
Pour les pieces, j'ai vous envoye un message prive.

Het is geen probleem om een dynamo of koplamp te monteren met de remstangen.
Voor deze fiets zijn banden maat 38-635 of 40-635 etrto geschikt. Als het lukt om ze te vinden, zonder reflectie. Jammer dat de huidige banden gebarsten zijn.
Voor de onderdelen heb ik een pb gestuurd.
Bonsoir j'ai bien reçu votre message , mais je ne peu pas y repondre .

Oui je suis interessé , je veux bien des photos .

Goedenavond, ik heb je bericht ontvangen, maar ik kan het niet beantwoorden.

Ja, ik ben geïnteresseerd, ik wil foto's.
Plaats reactie