welk merk zou dit zijn

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
rolandkoedam

welk merk zou dit zijn

Bericht door rolandkoedam »

Hallo
heb zelf geen idee welk merk dit bakfiets frame is iemand enig idee?
krijg de afbeelding niet hier maar wel in de bijlage vermoed ik

groeten
Roland
Bijlagen
20191231_115500.jpg
maartenB

Re: welk merk zou dit zijn

Bericht door maartenB »

Hoi Roland,
Welkom op het foum en leuk dat we elkaar zondag in Tilburg even hebben gesproken.
Ik weet niets van bakfietsen, maar wel dat bijvoorbeeld ook het framenummer en de locatie daarvan belangrijk is.
En welke onderdelen heb je nog meer? Of moet je de rest er nog bij zoeken? Dat zou wel erg ambitieus zijn!

groeten,
Maarten B
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Bakfietsen zijn vaak erg moeilijk te identificeren, omdat dezelfde frames door verschillende makers zijn gebruikt. Er is een goede kans dat dit een Lely is, die gebruikte dit frame. Let met name op de voorste diagonale buis vanaf de zadellug, en direct daaronder een recht mannetje naar beneden tussen de twee horizontale framebuizen. Dat zie je terug op veel Lely bakfietsen. Maar ik kan niet uitsluiten dat andere fabrikanten dezelfde constructie gebruikten. Zie https://www.transportfiets.net/2018/03/ ... couranten/ en zoek naar bakfietsen in de folders (staat achter de folders genoemd als ze erin staan). Normaal worden andere onderdelen, zoals de remhevel, model stuur etc. gebruikt om wat meer zekerheid van identificatie te geven. Lely heeft hetzelfde model bakfiets frame lang geproduceerd, in ieder geval van 1936 tot 1972. Dus daarom zijn er waarschijnlijk ook nog relatief veel van overgebleven.
rolandkoedam

Bericht door rolandkoedam »

Bedankt , ik heb de folders gezien en zie de overeenkomsten
Zo,n hevel om vast te zetten heb ik niet maar wel een heel mooi gietijzeren stuur die zal waarschijnlijk dan niet bij de lelybakfiets horen maar ik ga hem toch gebruiken .zal er een foto van maken
Plaats reactie