Vraag.

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
DustyThuss

Vraag.

Bericht door DustyThuss »

Na een mooie fiets gevulde dag, waarin ik bij een oude fietsenmaker een mooie voorraad oude onderdelen tegen kwam en een prachtige magneet spotte op straat, zag ik een fiets staan die er al minstens een week staat.

Deze ruwe diamant heeft een lekke band en wat andere mankementen maar er valt zeker wat van te maken.

Wie kan mij meer vertellen over deze fiets en hoe ik er voor kan zorgen dat de gemeente hem niet weg haalt en dat hij beter naar mij kan gaan (ik heb er al een briefje op gedaan met dat ik interesse heb.) Ik wil namelijk niet zomaar iemands fiets meenemen.

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij staat hier: 99851

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
DustyThuss

Re: Vraag.

Hallo,

Is er niemand die hier meer over weet of mij mogelijk een bouwjaar kan vertellen?

Ik zou het jammer vinden om deze fiets aan de straatstenen verloren te zien gaan.

Groeten Dusty,
sleurhut

Bericht door sleurhut »

Stond de fiets op slot? Het komt wel vaker voor dat fietsen die voor vervoer van en naar het station ergens in de bosjes eindigen met een lekke band. Zou zelf even het resultaat van het briefje afwachten.

Joost
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Dusty,

Misschien is het überhaupt handig om bij de gemeente naar het 'wrakkenbeleid' te vragen? Dan kun je misschien na de bewaarperiode (2 à 3 maand) de fiets opkopen.

Briefjes plakken werkt niet, dat heb ik al bij circa 10 fietsen geprobeerd en slechts één reactie op ontvangen.

In elk geval zul je de fiets toch moeten laten staan, hoe moeilijk dat misschien ook is als je ziet dat iets moois langzaam vergaat.

Leuk dat je een oude fietsenmaker met oude voorraad hebt kunnen vinden. Ze zijn niet makkelijk meer te vinden en ze worden steeds schaarser de oude fietsenmakers. Nog wat leuks gekocht?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
DustyThuss

Hallo,

Ja de fiets stond helaas wel op slot.
Ik zal morgen even de gemeente bellen.

En nee ik heb nog niets gekocht, de man was niet meer de fitste en deze onderdelen lagen aan het eind van een hoge ladder. Dus heb ik met hem afgesproken dat volgende week wanneer hij de opmaak van zijn waren doet ik hem kom helpen met het leegruimen van de verhoging. Alle onderdelen waar ik geen baat bij heb maar wel waarde in zie zal ik netjes fotograferen en mogelijk heeft 1 van jullie er iets aan.

Groeten Dusty,
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Dusty,

Kun je voor mij naar een remblokjeshouder en rode (niet uitgedroogde) remblokjes zoeken? Zie MP adv.nr. 625840605 voor foto's en een uitleg.

Misschien is het leuk om het (kleine) spul zonder waarde voor de weggeef te plaatsen ('t blijft natuurlijk zonde om weg te gooien, 't wordt nl. steeds schaarser).

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
DustyThuss

Hallo,

Ik zal daar zeker een oogje voor open houden.
Als mensen hier nog andere dingen nodig hebben waar ik extra op moet letten mogen ze dat wel laten weten.

En wat alle andere dingen betreft die hij mogelijk heeft liggen waar ik geen interesse in heb zal ik fotograferen en op het forum wel een bericht plaatsen ( hij wil overal volgens mij wel van af en ik kan altijd nog langs fietsen).

Groeten Dusty,
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Dusty,

Fijn dat je voor me naar deze speld in de hooiberg wilt zoeken.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
DustyThuss

Ja je weet maar nooit, maar voor zo ver ik lees hier is het oosten van het land nog nauwelijks leeg geplukt dus wie weet heb ik geluk.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Dusty,

Waarschijnlijk loont het best om op de zaterdag in ieder dorp eens rond te fietsen op zoek naar een fietsenboer, je weet het maar nooit.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie