even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
jeepee

even voorstellen

Bericht door jeepee »

Goededag,

Ik ben Jan-peter 51 Jaar en woon in Etten-Leur
Sinds kort ben ik lid van De Oude Fiets en dus nieuw op het forum.
Mijn interesse voor oude/klassieke fietsen is sinds een jaar groeiende.
De eerste zet is een advertentie op marktplaats van een oude Panter fiets.
Veel te ver weg voor mij om eens te gaan kijken maar de panter op het voorspatbord en details spraken mij direct aan.
Sindsdien ben ik de oldtimerfietsen in de gaten blijven houden op marktplaats en zag vlakbij een sparta 8-80 staan.
Omdat aparte dingen mij aanspreken kon ik de fiets niet aan mij voorbij laten gaan toen ik zag dat zo'n fiets geen vouwfiets is maar een deelfiets.
Weer later zag ik bij een kringloper een kleine fiets staan die precies leek op mijn 8-80 maar dan een mini versie en voor slechts €5,- ! strik erom en achterin de auto :-)
Navraag later leerde mij dat het om een sparta 4-40 moest gaan, die moet ik dus nog een beetje op gaan knappen/netjes maken.
Ik ga nu niet zeggen dat ik de focus helemaal op Sparta heb staan want ik heb een brede smaak.
Ik ben dus nieuw in deze hobby en weet er nog niet het fijne van.
Komende periode zal ik nog veel te lezen hebben op het forum en in de databank.

Jan-peter
Maarten Waarlé

Re: even voorstellen

Bericht door Maarten Waarlé »

Jan -Peter, welkom bij de club.

Leuke fietsen die Sparta`s met plaatstalen frame.
De vereniging heeft in 2018 een dik boek over Sparta doen uitkomen.
Ik weet niet of er nog exemplaren op de plank liggen en of je mogelijk al zo`n boek in huis hebt.
DSC05498.JPG
DSC05496.JPG
Ook uit het boek blijkt dat Sparta een bovengemiddelde creativiteit aan de dag legde met haar producten. Niet altijd even gelukkig denkende aan het uit een buis gemaakte frame wat nog al graag wilde scheuren maar zeker wel met lef en inventiviteit.

Groeten,
Maarten
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

Haha! - en mijn speelkameraadje van vroeger, die op zo een Sparta met plaatstalen frame croste; zwei Spuren im Schnee!
Dat frame was zo zichtbaar veel getordeerd dat zijn sporen wel 10 cm van elkaar lagen.
Laat me wel zeggen dat hij daar zelf vooral de oorzaak van zal zijn geweest, niet Sparta.
maartenB

Bericht door maartenB »

Het boek is officieel uitverkocht, maar ik weet toevallig dat de club er voor leden nog een of twee heeft liggen. (schuurvondst :D )
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
jeepee

Bericht door jeepee »

Bedankt voor de tip !
Ik ga binnenkort bij iemand langs die meerdere van dit soort fietsen heeft.
Die heeft voor mij een vork voor mijn 4-10.
Genoeg te doen het komend jaar :-)
Plaats reactie