Hallo, ik ben Christian

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
christianos

Hallo, ik ben Christian

Bericht door christianos »

Dag forumleden!

Ik heb al twee topics lopen, maar ik zal mijzelf ook even voorstellen. Ik ben Christian, 31 jaar en vroeger altijd gesleuteld aan oude (Honda)brommers en later aan oldtimerauto's (en dan vooral mijn Volvo Amazon).
Maar er kwamen kinderen en veel andere dingen, dus bovenstaande is allemaal de deur uit. Maar op de een of andere manier lijk ik altijd oude spullen aan te trekken en toen ik een paar geleden een oude Fongers in de oud ijzerbak op de vuilstort zag staan kriebelde het toch.

Ik heb de Fongers weer rijdend gemaakt(nieuwe cranks, SA versnellingsnaaf gereviseerd en remmen weer gangbaar gemaakt) en verder helemaal niks aan gedaan (dus gewoon als veroeste fiets op gefietst) en mij vooral verbaasd over het feit hoeveel lekkerder een oude degelijke fiets fietst.
fongers.JPG
fongerss.JPG
Tot ik vorig jaar bij de fietsenmaker om de hoek deze fabrieksnieuwe Kaptein tegenkwam. Dus die ook maar gekocht en dat is nu mijn dagelijks gebruik fiets (wel waar ik zuinig op ben).
kaptein.JPG
En eind vorig jaar vond ik naast mijn werk in Amsterdam in de bosjes een oude Locomotief Transportfiets. Die ben ik nu heel rustig aan het opknappen en ik hoop hem deze zomer rijdend te hebben. Misschien als dagelijks vervoer, misschien ook niet.
fietsss.JPG
En zo ben ik ook met dit forum in aanraking gekomen. Ik zal ook lid worden van de vereniging. Langzaamaan groeit de liefde voor oude fietsen. Ik heb er nu binnen een paar jaar al drie een soort van per ongeluk verzameld. Dat voorspelt weinig goeds voor de toekomst, haha.
maartenB

Re: Hallo, ik ben Christian

Bericht door maartenB »

Goed bezig Christian! En leuk dat je ook lid wordt van de vereniging.
Maar pas op, bij iedereen is het zo begonnen, met één twee leuke oude fietsjes.
Terwijl ik nu mijn garage niet meer in kan ...
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Appie's

Bericht door Appie's »

tja maarten er is een tijd voor komen en gaan heb ik ook gehad
als ik alle fietsen nog had had ik 8 transportfietsen en weet ik veel hoeveel stadsfietsen

maar mooie fietsen christian
en zeker leuk van die trnasportfiets maar pas op misschien is er nog wel een oude eigenaar naar opzoek

groet abram
antieke transportfietsen
christianos

Bericht door christianos »

appie's schreef: 24 feb 2020, 09.27 en zeker leuk van die trnasportfiets maar pas op misschien is er nog wel een oude eigenaar naar opzoek
Ja, och. Dat denk ik niet. Dat ding moet al zeker tien jaar niet meer bereden zijn, als ik zie hoe dik alles is vastgeroest.
Appie's

Bericht door Appie's »

Misschien bij iemand uit de tuin gejat pas maar op
Hen ook eens een fieys gevonden maar via via kwamen ze wel achter dat ik hen had
Wel keurig terug gegeven
antieke transportfietsen
Plaats reactie