Gezocht: achterwiel Gazelle 1932
Gezocht: achterwiel Gazelle 1932
Ik ben op zoek naar een origineel achterwiel voor de restauratie van een Gazelle damesmodel uit 1932. De fiets heeft een bandrem voor, dus ik vermoed dat er een achterwiel op moet met terugtraprem. Wie o wie helpt mij verder?
Re: Gezocht: achterwiel Gazelle 1932
Hi,
Ik ben geen Gazelle expert maar in 1932 was het normaal om een bandrem voor & geen achterrem te hebben.
Groeten
Jon Rowe
Ik ben geen Gazelle expert maar in 1932 was het normaal om een bandrem voor & geen achterrem te hebben.
Groeten
Jon Rowe
Hi,
Waarom wil je de achterwiel vervangen aub?
Groeten
Jon Rowe
Waarom wil je de achterwiel vervangen aub?
Groeten
Jon Rowe
Hi Jon,
Het achterwiel dat er nu in zit is van recente makelij. Ik wil de fiets graag in originele staat terugbrengen en mijn zoektocht naar de onderdelen is begonnen. Heb jij wellicht tips hoe ik aan een origineel wiel kan komen?
Groet,
Caspar
Kijk, je kunt een vrijloopnaaf van Gazelle zoeken (heel lastig te vinden) of een terugtrapremnaaf van Torpedo met jaartal 31 of 32. Dat zal al iets makkelijker zijn.
Zo'n naaf met passende velg wordt nog lastiger, maar je kunt geluk hebben.
Wat voor een velg heb je aan de voorkant? Chroom of zwart, zoals de achtervelg?
En maak ook eens een foto van je voornaaf?
Ter info: hier een plaatje van de Gazelle vrijloopnaaf van dat jaar. Met zo'n zandlopervorm.
Ter info: hier een plaatje van de Gazelle vrijloopnaaf van dat jaar. Met zo'n zandlopervorm.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Het geluk is met je. Ik heb nog zo’n Gazelle wiel hangen. Het is wel roestig, maar wel vrijwel recht en alle spaken zitten er in. Stuur me maar een pb.
Groet Theo
Groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Dank voor je advies in deze, Maarten. Het voorwiel lijkt mij origineel, zwarte velg en de naaf heeft een nippel. Ik lees net dat er een achterwiel met vrijloop in de aanbieding is; mijn geluk kan niet op! Verder was ik benieuwd of jullie het leuk vinden het eindresultaat te zien en / of de loop er naar toe. Naar mijn mening een bijzondere fiets aangezien hij vooroorlogs is en er -vermoed ik- weinig van zijn overgebleven.maartenB schreef: ↑23 mar 2020, 11.14 Kijk, je kunt een vrijloopnaaf van Gazelle zoeken (heel lastig te vinden) of een terugtrapremnaaf van Torpedo met jaartal 31 of 32. Dat zal al iets makkelijker zijn.
Laatst gewijzigd door Gazelle P op 23 okt 2020, 17.34, 4 keer totaal gewijzigd.
Theo, bedankt! Ik ga je snel een bericht sturen. Als je het wiel voor mij wil reserveren; graag. Ik heb mij vanmiddag aangemeld voor het lidmaatschap. Even afwachten en als het goed is kan ik je dan een privébericht sturen. Je hoort van me.