Allen,
Ben de fiets (Semi-Sport) aan het nalopen... Even de boel voorzien van nieuwe kogels, vet, afstellen, schoonmaken e.d. ik loop nu tegen een behoorlijk ingelopen/vernaggeld lager aan van het balhoofd, zie foto. Paar vragen hierover:
- Is er een term voor de ingeperste/geschoven lagerschaal?
- Welke maat hoort in deze fiets? Of is het een standaard maat?
- waar kan ik zoiets vinden? Als in bestellen of heeft iemand dit nog liggen?
- Welke kogels horen hier in?
Alvast weer bedankt voor het antwoord!
Grt Tjard
Balhoofd phoenix
-
Re: Balhoofd phoenix
Balhoofden zijn niet standaard, maar de maten liggen dicht bij elkaar, dus soms kun je een enkel onderdeel uitruilen. Cup en conus als paar wisselen is makkelijker. De frame en vorkpassing is wel standaard, maar er zijn er uiteraard meer dan eenTjard1 schreef: ↑22 mei 2020, 11.13 Allen,
Ben de fiets (Semi-Sport) aan het nalopen... Even de boel voorzien van nieuwe kogels, vet, afstellen, schoonmaken e.d. ik loop nu tegen een behoorlijk ingelopen/vernaggeld lager aan van het balhoofd, zie foto. Paar vragen hierover:
- Is er een term voor de ingeperste/geschoven lagerschaal?
- Welke maat hoort in deze fiets? Of is het een standaard maat?
- waar kan ik zoiets vinden? Als in bestellen of heeft iemand dit nog liggen?
- Welke kogels horen hier in?
Alvast weer bedankt voor het antwoord!
Grt Tjard

Ik vindt het maar een vreemde conus trouwens. Ik zie een 45 graden vlak ipv een holle kogelbaan. Dit zou kunnen betekenen dat iemand er een conus voor een naaldlager (dus niet gehard) ingezet heeft
/Marten
Re: Balhoofd phoenix
Thanks alweer. Je zou trouwens standaard je website moeten pluggen om te lezen. Wat een onwijs goede en overzichtelijke bron van kennis! Die cups van Phoenix zijn behoorlijk uniek, dus heb een uitvraag gedaan voor de conussen. Die van mijn Phoenix van 15 jaar later lijken er bijzonder veel op en binnenmaat (25.4 mm) is hetzelfde.m-gineering schreef: ↑22 mei 2020, 13.04
Balhoofden zijn niet standaard, maar de maten liggen dicht bij elkaar, dus soms kun je een enkel onderdeel uitruilen. Cup en conus als paar wisselen is makkelijker. De frame en vorkpassing is wel standaard, maar er zijn er uiteraard meer dan een
Ik vindt het maar een vreemde conus trouwens. Ik zie een 45 graden vlak ipv een holle kogelbaan. Dit zou kunnen betekenen dat iemand er een conus voor een naaldlager (dus niet gehard) ingezet heeft