Ik ken minimaal twee transportfietsen (heel inkompleet, een los frame, zie: https://oudefiets.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=44&t=4990 en een met een beperkt aantal originele onderdelen, zie: https://oudefiets.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=44&t=6209), die waarschijnlijk afkomstig zijn van R.S. Stokvis uit de jaren '20.
In de Stokvis advertenties word gesproken over Brampton. Voor zover mij bekend maakte Brampton zelf geen fietsen, maar leverde alleen onderdelen. Klopt dat?
In de jaren '20, bouwde Stokvis toen zelf al fietsen, of lieten ze dat doen door een ander bedrijf, in Nederland of het buitenland? In deze advertentie heeft Stokvis twee modellen transportfietsen, de Brampton Trade en de Cosmo:

De laatste wordt beschreven met klokkenlager en inwendige lugverbindingen. Dat klinkt als een mogelijk Duitse import, zoals W.K.C., die door Juncker en A. Druyf en Goricke die door Kestein werden geimporteerd. Maar het Brampton model, werd die dan misschien wel in Nederland gemaakt?
Hoe zijn de Brampton lugs te herkennen? Zijn die Brampton trapashuizen voorzien van een B misschien? Zoals deze:
Waar zijn Brampton onderdelen nog meer aan te herkennen?
Is ook bekend of en wanneer Stokvis overging van Brampton naar GWH lugs? De twee transportfietsen waarschijnlijk van Stokvis hebben namelijk geen Brampton fittingen, maar van GWH. In de advertentie uit 1926 wordt alleen nog Brampton naven genoemd (hetzelfde model transportfiets wordt getoond als in 1921 en 1924). In de folder uit 1928 wordt in ieder geval niet meer over Brampton gesproken en wordt ook een nieuw model transportfiets afgebeeld.