Als beroeps kan uw dagelijkse toeleverancier die dingen toch gewoon leveren? Hier haal je ze gewoon bij de fietsenmaker.
Voor een transportfiets waarschijnlijk niet authentiek maar nu we toch aan het schrijven zijn: bij een nieuw wiel kunnen ook nog hele kleine ringetjes achter de kop van de spaak worden gedaan, zodat de spaak nog wat minder bewegingsvrijheid in de flens heeft.
ovale inmiddels ook besteld. Voor nu even gedaan met de ronde variant.
@werner
Blijkbaar niet. Kruitbosch en accell kunnen ze niet leveren. Zijn toch grote spelers in fietsenland. Bofix en sapim hebben ze gewoon in het assortiment, maar kan ze niet via onze leveranciers bestellen. Zeker te weinig vraag naar?
De spaakkopringen komen er niet op.
Vandaag weer wat gedaan. Achterwiel gespaakt en de velg ontroest en gespoten (alleen de binnenzijde).
Paar foto's. Let niet op rvs ringetjes. Klein detail de metalen ventieldopjes!
Afgelopen dinsdag lekker in de zon de fiets afgemaakt.
- crankspies gevijld en cranks gemonteerd
- ketting gemonteerd
- achternaaf afgesteld
- hulshofzadel compleet gemaakt en gemonteerd
Bel is een personal touch
Enige wat niet origineel is het zadel en (uiteraard) de banden. Ventieldopjes zijn metalen varianten.
Pedalen zijn "pyramide", weet iemand of dit origineel of een keer vervangen is?
Nu heb ik al jaren ,tot grote tevredenheid, een Gazelle transportfiets in de verzameling,niks mis mee,maar wel met zwarte banden.
Na het lezen van dit topic en het zien van de foto's,heb ik besloten er toch maar cremekleurige op te zetten.
Wordt al fraai. Maar waarom niet het originele zadel restaureren? Het is vrij zeldzaam dat je nog het originele Gazelle transportzadel erop hebt zitten. Het leer ziet er op het oog nog best te redden uit. Even een tijdje in warm water weken, dan kun je het terug in vorm brengen. Splitpennen aanbrengen naast de uitgescheurde gaten en dan doet hij het as het goed is weer.