Voor mijn net aangekochte Gazelle herenfiets 1951, ben ik op zoek naar originele koplamp incl houder, dynamo...
Wat ik ook graag zou vinden is een originele kettingkast passend bij het bouwjaar....
Wellicht liggen ergens nog een voor en achterwiel met naafremmen en 3V, Sturmey Archer met de Van Schothorst velgen, Chroom met zwarte bies over het midden van de velg....
Zijn er eventueel andere onderdelen dan hoor ik het graag....
910005 Gazellige groet, Jippe
Gezocht; onderdelen opa fiets Gazelle 3V ‘51
Re: Gezocht; onderdelen opa fiets Gazelle 3V ‘51
Dag Jippe,
Welkom op het forum!
Ik heb je bericht even naar de juiste rubriek verplaatst.
Fietsen werden destijds zonder voorlamp of dynamo afgeleverd. Mensen kochten een setje er zelf bij. Alles uit die tijd dat bij de fiets past is dus ok.
Een lamphaak met hertenkopje heb ik evt. voor je, maar het chroom is weg.
Wielen kan lastig worden, wellicht moet je ze zelf samenstellen.
De kettingkast had destijds van die haakjes en een touwtje om hem dicht te binden. Op beurzen zie je ze nog wel eens liggen, maar niet zo vaak meer als vroeger. Het lakdoek is dan vaak erg verouderd en je krijgt hem er niet makkelijk meer op. Toch: vaak lukt het me ook wel.
Alternatief is een nieuwe lakdoek kettingkast. Die zijn gewoon te koop maar met een andere sluiting en natuurlijk veel te glimmend en mooi voor een wat verweerde fiets
Welkom op het forum!
Fietsen werden destijds zonder voorlamp of dynamo afgeleverd. Mensen kochten een setje er zelf bij. Alles uit die tijd dat bij de fiets past is dus ok.
De kettingkast had destijds van die haakjes en een touwtje om hem dicht te binden. Op beurzen zie je ze nog wel eens liggen, maar niet zo vaak meer als vroeger. Het lakdoek is dan vaak erg verouderd en je krijgt hem er niet makkelijk meer op. Toch: vaak lukt het me ook wel.
Alternatief is een nieuwe lakdoek kettingkast. Die zijn gewoon te koop maar met een andere sluiting en natuurlijk veel te glimmend en mooi voor een wat verweerde fiets
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
De lamphaak is rond 1950 naar mijn weten bij Gazelle verdwenen.
Super bedankt voor het verplaatsen naar de correcte plek! Ik ga me eerst nog even verder verdiepen wat origineel was in die tijd, ik heb eerder een weduwe ook van Gazelle helemaal uit elkaar gehad en weer opgebouwd maar ik krijg bijna de indruk dat die fiets nog ouder is geweest dan mijn huidige.... De patina op deze fiets spreekt mij wel aan dus daarin ga ik niets veranderen... Dank voor het aanbod, wellicht kom ik daar later op terug....maartenB schreef: ↑2 jun 2020, 09.02 Dag Jippe,
Welkom op het forum!