Gazelle tandem

VelpArnhem

Re: Gazelle tandem

Bericht door VelpArnhem »

Fraaie foto, laat het mooi zien.

Het lijkt wel of er drie groene uitvoeringen waren, met deze kettingkast, een egale lakdoekkettingkast en een aluminium strip boven de ketting. Ze maakten het zichzelf makkelijk bij Gazelle!
Bijlagen
g6.jpg
rowejon

Bericht door rowejon »

Hi,
Er zijn ook 2 verschillende manieren om de achter stuur te monteren. Ik heb de versie met achter stuur op de zadelpen & ik vind het moeilijk om zadel & stuur allebei goed afgesteld te krijgen.
Groeten
Jon
VelpArnhem

Hoi, op mijn sloper zat het linker stuur. Dit is fijner om te rijden. Rechter stuur zat op de huidige fiets. Ook daar dus drie varianten. Derde variant is dus in een soort extra stuurbuis zoals op eerdere foto.
Bijlagen
20e468b2-2247-49a9-aef7-331f5e47d54c.jpg
VelpArnhem

Voortgang Gazelle tandem.

Inmiddels zijn we twee tandems verder, een bruine en een groene! De bruine is ontmanteld voor onderdelen, leeft inmiddels bij een andere eigenaar verder alleen mist wat onderdelen en de groene hebben we geplukt maar zal ook weer rijdend gemaakt worden met minder originele onderdelen. Nu verder met het eindproject. We hebben de groene tandem met linnen kettingkasten los gelaten en gaan verder met de groene variant met aluminium bovenstrip kettingkast. Ook handiger met onderhoud! We vermoeden dat de bovenstrip kettingkasten de eerste varianten zijn van deze groene versies. De juiste pedalen liggen inmiddels ook al klaar.

We werken van voor naar achteren. Maar het blijft erg lastig om aan goede originele onderdelen voor deze jaren 70'ers te komen.
Bijlagen
60a3627b-4d0a-4a01-a76f-f98675ef6404.jpg
e460bd9d-a1a2-43a3-919c-6a6dfa70be14.jpg
Plaats reactie