Gazelle sport E

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Plaats reactie
EdMondain

Gazelle sport E

Bericht door EdMondain »

Bij het zien van van al die mooie gekleurde Fongers fietsen valt me op dat Gazelle toch best behoudend was.
Deze Gazelle heb ik vorig jaar gekocht en komt een beetje in de buurt.
Een eigenaardige fiets met een sportief element die niet bedoeld was om waar gemaakt te worden.
Je zou er een derailleur op kunnen zetten maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Er zat immers standaard een stalen kettingkast op.
Ook het spatbord is niet wat het lijkt. De lijnen suggereren een reliëf zoals ik zie op de paarse Fongers spatborden.

Helaas geen mooi verhaal achter de geschiedenis van de fiets. De verkoper wist alleen te vertellen dat het de fiets van zijn moeder was.
Misschien heb ik geen talent om mooie verhalen te ontfutselen maar bij de meeste aankopen zijn de verkopers blij dat ze van het ding verlost zijn.
Dan maak ik maar mijn eigen verhaal en zie dat de fiets ooit gekocht is op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. Een winkelpand waar ik jaren langs ben gefietst en waar de Gazelle lichtbak nog lang functieloos gehangen heeft.

Wel mooi dat de pomp nog aanwezig was en dat die zo goed past bij de lugs en al die andere puntige versierselen.
Bijlagen
L1040328.jpg
L1040327.jpg
L1040322.jpg
L1040321.jpg
de rode

Re: Gazelle sport E

Bericht door de rode »

Mooie fiets , maar erg fout zadel :shock:
Plaats reactie