nieuwjaarsbijeenkomst

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Plaats reactie
Maarten Waarlé

nieuwjaarsbijeenkomst

Bericht door Maarten Waarlé »

Beste groep,

Ik lees bij het onderwerp over de versleten trapas uit de Juncker dat het bezoeken van de nieuwjaarsbijeenkomst de moeite waard zou zijn.
Uiteraard is het leuk om onze leden weer eens te ontmoeten maar is het duidelijk wat er naast dat nog de moeite waard is aan die bijeenkomst?
Ik wil persoonlijk bij een gebeuren van de oude fiets iets met fietsen doen of ze bekijken en dat zie ik hier (nog) niet terug.
Weet iemand wat de plannen zijn?
Dat kan nog van invloed zijn op m`n eigen plannen voor dat weekeinde.

Groeten,
Maarten
TheodK

Re: nieuwjaarsbijeenkomst

Bericht door TheodK »

de nieuwjaarsbijeenkomst is op het museum van vliegbasis Deelen. Het programma is behalve een bezoek aan het museum ook een lezing over de Burgers rijwielfabriek door mij. zie het laatste clubblad. Ik zal in dit verhaal ook wat nieuwe dingen laten zien die nog niet in het themanummer staan. Koos neemt een heel mooie Burgers met de octrooi verlichtingsaansluiting mee. Verder kunnen we wellicht nog wat dingen mee nemen om aan elkaar te laten zien. Ik zal een Baving meenemen waarvan ik straks de fotoos op het forum zal zetten.

ik heb Sandra gevraagd om de agenda op de website ook bij te werken.

groet theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Sandra

Bericht door Sandra »

Ik had de agenda op de site onlangs bijgewerkt op basis van een niet compleet bestand. Foutje van mij dus dat er een nog onvolledige beschrijving van de nieuwjaarsbijeenkomst hier op de site stond. Is inmiddels aangepast!

@Maarten: in het tijdschrift stond de uitgebreide omschrijving wel al!

Groet - en tot de 13e,

Sandra
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Beste Theo en Sandra,

Er begint zich bij mij een beeld te vormen omtrent de nieuwjaarsreceptie en inderdaad Theo`s lezing had ik al ergens
,waarschijnlijk in het rijwiel gelezen.
Mocht ik komen dan neem ik m`n tweede experimentele 30inch safety luchtband mee. het proces is nog niet volmaakt maar daarom juist wel aardig om te laten zien.

Bedankt en groeten,
Maarten
maartenB

Bericht door maartenB »

Ik was er vandaag en het was boven verwachting gezellig!
een goede en informatieve lezing van Theo over Burgers, een gave demonstratie van Michiel hoe je een carbidlamp laat branden, en een mooi staaltje vakwerk van maarten Waarle die zelf een luchtband heeft gemaakt op een 30 inch safety velg. Buiten was het stralend en werden spontaan dingetjes verkocht en geruild.
Klapper vond ik dat Otto met een net verworven 100% originele Burgers boneshaker uit ca 1870 aan kwam zetten: zelfs het 'Burgers Deventer' stond deels nog op het balhoofd!!
Kortom: helemaal gezellig.
Zelf ruilde/kocht ik van Sjoerd een overgekwaste Girderframe , bijzonder herenframe uit de jaren 10-20, inmiddels heb ik wat verf afgekrabt en komen er wat merkjes en dubbele groene biezen tevoorschijn. Het merk is vooralsnog onbekend...
Bijlagen
IMG_5925.jpg
IMG_5925.jpg (126.04 KiB) 6912 keer bekeken
IMG_5924.jpg
IMG_5924.jpg (106.51 KiB) 6912 keer bekeken
IMG_5908.jpg
IMG_5908.jpg (250.5 KiB) 6912 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Sandra

Bericht door Sandra »

Ik vond het ook erg gezellig! Ik heb het museum uiteindelijk niets eens bekeken, ik had het te druk met kletsen :D .

Maarten W, dank voor de kettingkast. Yorick, dank voor de jasbeaschermers en je aanspraak tijdens de fietstocht van/naar het station. Gerrit, dank voor het boek. Michiel (leuk om je nu eindelijk in levende lijve te ontmoeten), dank voor je carbid-demonstratie. Theo, dank voor je boeiende verhaal over Burgers. Piet, dank voor het organiseren van de bijeenkomst. En verder iedereen bedankt voor de gezelligheid!

Groet, Sandra
TheodK

Bericht door TheodK »

Ook ik vond het een leuke bijeenkomst! De twee Burgers fietsen van Koos uit de jaren '50 waren ook erg de moeite waard. Daarvan heb ik weer geleerd welke TMI koplamp en dynamo van Burgers bij elkaar horen. De Burgers verlichting is me nu bijna helemaal duidelijk. Ze hebben dynamo's en lampen laten maken bij Balaco, Elvea, Unigro en TMI.
ik heb ook nog enkele leuke dingen gekocht. Een Burgers lamp van Yorick (bedankt nog!!) , een Burgers glasplaat en ook nog een oude fiets voor onderdelen.

Maarten: dat girder frame komt me erg bekend voor. Is het frame niet wat opgestuikt? volgens mij heb ik het ooit aan George verkocht.

groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
maartenB

Bericht door maartenB »

Tuurlijk Theo, dat is het frame dat jij op de Yahoo groep behandelde.
Ik meen dat jij het op een beursje van George aan Sjoerd hebt verkocht, of George zit er nog tussen ... nu is hij in elk geval van mij, opgestuikt en wel!
En ik ben er heel content mee.
groetjes!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie