Oude tandem
Oude tandem
Beste
Ik heb een oude tandem in een schuurtje gevonden en ik kon deze niet laten staan om hem zo aan zijn einde te laten komen
Als grote fietsliefhebber heb ik dan besloten deze volledig te restaureren
Nu krijg ik veel positieve reacties en krijg nog steeds veel dezelfde vraag van .. welk merk is dit en hoe oud is de fiets?
Bij deze mijn oproep aan de kenners om mij te helpen
De fiets is wel volledig gerestaureerd maar kan wel zeggen dat er geen versnellingen opzitten en dat er ook een getal in de bovenste buis van mijn frame zijn gedrukt
(570707250-77)
Er staat wel nog een originele Sachs Huret mechanische kilometerteller op
Hopelijk kan er iemand mij hierbij helpen
Mvg
Ik heb een oude tandem in een schuurtje gevonden en ik kon deze niet laten staan om hem zo aan zijn einde te laten komen
Als grote fietsliefhebber heb ik dan besloten deze volledig te restaureren
Nu krijg ik veel positieve reacties en krijg nog steeds veel dezelfde vraag van .. welk merk is dit en hoe oud is de fiets?
Bij deze mijn oproep aan de kenners om mij te helpen
De fiets is wel volledig gerestaureerd maar kan wel zeggen dat er geen versnellingen opzitten en dat er ook een getal in de bovenste buis van mijn frame zijn gedrukt
(570707250-77)
Er staat wel nog een originele Sachs Huret mechanische kilometerteller op
Hopelijk kan er iemand mij hierbij helpen
Mvg
- fietshobbyist
Re: Oude tandem
Welkom op het forum.
U hebt er een mooi totaalplaatje van gemaakt; crème-wit met bruine zadels en bruine banden en fietstassen in harmoniërende kleur. En zelfs bruine pedaalrubbers!
Veel Oude-Fiets-ers zijn terughoudend met nieuwe lak en het is verrassend dat u van het ene uiterste naar het andere uiterste bent gegaan.
Anderzijds kunnen we ons afvragen wat er met de fiets zou zijn gebeurd, als de fiets u niet had gehad ...
Er hangt een West-Vlaamse belastingplaat aan de voorvork. De fiets oogt ook als een buitenlandse fiets. Een Belgische dan waarschijnlijk.
Wat zit er voor zwart ding op de schuin naar beneden lopende buis?
U hebt er een mooi totaalplaatje van gemaakt; crème-wit met bruine zadels en bruine banden en fietstassen in harmoniërende kleur. En zelfs bruine pedaalrubbers!
Veel Oude-Fiets-ers zijn terughoudend met nieuwe lak en het is verrassend dat u van het ene uiterste naar het andere uiterste bent gegaan.
Anderzijds kunnen we ons afvragen wat er met de fiets zou zijn gebeurd, als de fiets u niet had gehad ...
Er hangt een West-Vlaamse belastingplaat aan de voorvork. De fiets oogt ook als een buitenlandse fiets. Een Belgische dan waarschijnlijk.
Wat zit er voor zwart ding op de schuin naar beneden lopende buis?
Beste Seelde,
Ik heb ooit een Flandria tandem gehad die hier sterk op leek.
Ook geheel gebraseerd en dat doen toch niet zoveel fabrikanten.
Het kost zeker bij een tandem, veel tijd.
Groet, Wiel
Zie: https://www.catawiki.nl/l/7898717-fland ... m-jaren-60
Ik heb ooit een Flandria tandem gehad die hier sterk op leek.
Ook geheel gebraseerd en dat doen toch niet zoveel fabrikanten.
Het kost zeker bij een tandem, veel tijd.
Groet, Wiel
Zie: https://www.catawiki.nl/l/7898717-fland ... m-jaren-60
Hey Werner
Het zwarte ding is de bijhorende fietspomp..
Ik heb idd de lak herdaan omdat de tandem volledig overschilderd is geweest met donkerblauw verf (vond ik afschuwelijk)
Het zwarte ding is de bijhorende fietspomp..
Ik heb idd de lak herdaan omdat de tandem volledig overschilderd is geweest met donkerblauw verf (vond ik afschuwelijk)
Hey Wiel
Idd deze Flandria lijkt sterk op mijn tandem
Idd deze Flandria lijkt sterk op mijn tandem
De tandem is dus idd een Belgische Flandria 
Nu nog de leeftijd en ik ben supergelukkig,alvast dank !
Mvg
Nu nog de leeftijd en ik ben supergelukkig,alvast dank !
Mvg
Vermoedelijk zijn de laatste twee cijfers van het framenummer (77) het bouwjaar.
Als de zoekfunctie gebruikt op het forum, zie je nog wat eerdere discussie punten.
Fabrikanten zijn door de jaren heen niet altijd consequent.
En dat is nog zacht uitgedrukt.
Groet, Wiel
Als de zoekfunctie gebruikt op het forum, zie je nog wat eerdere discussie punten.
Fabrikanten zijn door de jaren heen niet altijd consequent.
En dat is nog zacht uitgedrukt.
Groet, Wiel
Oei
De fiets is dan nog niet zo oud zoals ik hoopte
De fiets is dan nog niet zo oud zoals ik hoopte
-
Ziet er mooi uit.
Op internet (bv https://nl.pinterest.com/pin/313492824038555458/) staan soortgelijke modellen, met dezelfde framebuizen.
Wat nog ontbreekt is een beschermkap voor de fietsketting, zie de foto.
En de datering van midden 70 jaren lijkt wel aardig te kloppen.
jan
Op internet (bv https://nl.pinterest.com/pin/313492824038555458/) staan soortgelijke modellen, met dezelfde framebuizen.
Wat nog ontbreekt is een beschermkap voor de fietsketting, zie de foto.
En de datering van midden 70 jaren lijkt wel aardig te kloppen.
jan
- fietshobbyist
Dat is duidelijk maar ik bedoelde dat kleine ding aan het bovenste deel van de buis.
Het was maar weer een simpele constatering maar nu weten we dus dat de originele lak toch al was verdwenen.