even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
DavidH

even voorstellen

Bericht door DavidH »

Zoals verzocht hierbij een korte voorstelling van mijn persoon. Ik ben nieuw in de wereld van oude fietsen en heb me in het verleden voornamelijk op oude bromfietsen geconcentreerd. Ik ben 34 jaar en woon in Den Haag.
Ik ben in het bezit gekomen van de Burgers ENR fiets van mijn grootvader en deze is nagenoeg compleet. Helaas is de fiets in een slechte staat en valt niet meer aan restaureren te ontkomen. Het gaat om een Burgers uit de jaren vijftig waar ik nog niet veel documentatie over heb gevonden. Over vooroorlogse modellen heb ik genoeg kunnen vinden maar de naoorlogse modellenreeks is moeilijk te traceren. Ik ben nu nog in de fase van informatie verzamelen. Op een later moment (nadat de verbouwing van mijn woning is afgerond) zal ik aan de daadwerkelijke restauratie beginnen. Ik zal later wellicht ook met specifieke vragen mij tot het forum wenden.
Vooralsnog ben ik zeer benieuwd naar folders en/of documentatie over de Burgers fietsen van na de oorlog tot 1961.

met vriendelijke groeten,
David Horvers.
DavidH

Re: even voorstellen

Bericht door DavidH »

Vergeet ik warempel nog een detail over mijzelf te vertellen. Ik ben wel al actief in restauratie. Ik houdt me binnen de tramweg stichting Scheveningen bezig met de restauratie van vooroorlogs tram materieel. Met fietsen heb ik echter nog geen restauratie ervaring. Wel ben ik mijn werkzame leven begonnen als fietsenmaker. Vraag me niet hoe het is gekomen dat ik nu systeem/netwerk beheerder ben... :?

groeten,
David.
maartenB

Bericht door maartenB »

Hoi David,
Wekom op het forum!
Stuur eens een foto van je project, dat is altijd leuk om te zien.
Als je lid bent van de club (echt niet zo duur) kun je gebruik maken van de online documentatiebank, daar staan tientallen vooroorlogse maar ook na-oorlogse folders, namelijk:

1953 catalogus
1958 folder Fries
1960 folder
1961 folder
1965 circa, folder
1965 prijslijst aanbieding onderdelen

Deze kun je zelf ook in het origineel inzien als je een afspraak maakt met het documentatiecentrum van Velorama. Verder zijn er diverse Burgers kenners in de club en op het forum die je zullen kunnen helpen met advies.
groet!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
DavidH

Bericht door DavidH »

Hallo Maarten,

Bedankt voor je reactie!
Ik ben lid geworden van de vereniging. Ik heb vannacht inderdaad al een kijkje genomen in de documentatiebank en de door jou verwezen folders gevonden. Ik ben al een stuk wijzer maar er staan nog wel wat vragen open. Ik zal later wat foto's maken en deze posten.

groeten,
David.
Plaats reactie