Ouwe fiets!
-
Ouwe fiets!
Deze opgehaald ( voor weinig ) . Er zit een F&S uit 29 in . De as is best lang , gaatjes 2,5 . Dit is toch geen transportfiets as? De fiets zelf heeft een herkenbare vorkkroon. Het framenr is I 3645. Heeft iemand een idee qua merk ? Heeft ook een aparte trapas , kan een revisie as oid zijn ..
-
Re: Ouwe fiets!
Vermoedelijk toch Juncker 1929. Voorvork is denk ik niet origineel. Staat geen enkele code in . Voorwiel Leeuw met Kroon
Hé Peter,
Leuk barrel!
Lijkt de bouw van het frame een beetje op dat van je herenfiets (vermoedelijk WKC) uit de Juncker fabriek? Zelfde lugs, mannetjes en bochten en denk je dat voor- en achterwiel echt bij elkaar horen?
Groetjes, Col
Leuk barrel!
Lijkt de bouw van het frame een beetje op dat van je herenfiets (vermoedelijk WKC) uit de Juncker fabriek? Zelfde lugs, mannetjes en bochten en denk je dat voor- en achterwiel echt bij elkaar horen?
Groetjes, Col
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!! 

Als het een Juncker is vind je zeker letters en cijfers op het balhoofdstel, tenzij dit ook ooit vervangen is natuurlijk. Op de borgmoer hoort een kleine letter te staan op de onderkant. Dat zou dus de letter 'I' van het framenummer moeten zijn.
Wat de voorvork betreft denk ik dat je gelijk hebt. Juncker had voorvorken met 'dichte patten' tot omstreeks 1940.
Wat ook opvalt is dat de naven verchroomd lijken. Een verchroomde Torpedo uit 1929 is uitzonderlijk. De '8' rechts onder het logo zou dat bevestigen; een code die aangeeft wat de oppervlakte bewerking is. Ik weet dat in de tweede helft jaren 30 t/m de 50-er jaren de letter M gebruikt werd voor verchroomde naven.
Wat de voorvork betreft denk ik dat je gelijk hebt. Juncker had voorvorken met 'dichte patten' tot omstreeks 1940.
Wat ook opvalt is dat de naven verchroomd lijken. Een verchroomde Torpedo uit 1929 is uitzonderlijk. De '8' rechts onder het logo zou dat bevestigen; een code die aangeeft wat de oppervlakte bewerking is. Ik weet dat in de tweede helft jaren 30 t/m de 50-er jaren de letter M gebruikt werd voor verchroomde naven.

-
Ik Kan momenteel effe niet bij mijn andere fietsen. Ben een fiets aan het spuiten, alles is dus afgedekt . De achterpadden van deze zijn volgens mij dikker dan de " wkc" . Een beetje net als de transportfiets.
-
Leuk project
Wellicht een dienstmodel? Met zo'n brede vorkkroon en een zwaarder type achternaaf?

Wellicht een dienstmodel? Met zo'n brede vorkkroon en een zwaarder type achternaaf?
Oh goeie suggestie; mijn Juncker J.C.R uit 1930 is ook een dienstfiets, daarvan is de voorvork is ook 'open'. 

-
Ik denk toch dat het geen Juncker is . Vml ander voorwiel. De bouw is totaal anders dan de " WKC" . Heeft best een lange wielbasis, 122 cm . De voorvork is volgens mij wel origineel. Heeft dezelfde grondlak als het frame , donkerrood / bruin (zie foto voorvork). De vorkkroon is hetzelfde als mijn batavus transportfiets uit 51... Het zal vml een onbekende fiets blijven !
het stuur oogt ook dikker is het 25 of gewoon 22 mm ?
-
Toch gewoon 22 . De gaatjes van het balhoofdplaatje zitten btw naast elkaar . Beperkt de merken ook weer serieus !