Gratis Fongers damesfiets uit 1960

hansvdw

Gratis Fongers damesfiets uit 1960

Bericht door hansvdw »

Voor leden van De Oude Fiets gratis op te halen in Berlicum: een Fongers damesfiets met framenummer P18245, uit 1960 dus.

Fiets lijkt behoorlijk origineel, op details na (zadel, banden, standaard), maar Fongers-kenners kunnen dit ongetwijfeld beter beoordelen. Mooie kleur groen in elk geval.

Interesse? Graag een mail naar info@oudefiets.nl. Wie het eerst komt...

Groet,
Hans
Bijlagen
FE9E1F09-1854-4955-8D30-F72087BEE94B.jpeg
06D5FC66-2A8F-4CCD-B983-2C032D999E01.jpeg
hansvdw

Re: Gratis Fongers damesfiets uit 1960

Bericht door hansvdw »

Niemand die deze 60-jarige van de sloop wil redden? Zou jammer zijn als ik de eigenaar dat moet berichten...

Groet,
Hans
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

hansvdw schreef: 29 jul 2020, 14.33 '... Niemand die deze 60-jarige van de sloop wil redden? ...'
We zijn een vereniging met ongeveer 600 leden, toch? Het wekt de indruk dat het een tamelijk beperkt kringetje is dat regelmatig het forum bezoekt, hooguit 50 - 'harde kern': de helft. Wellicht kunnen gratis fietsen voortaan in Het Rijwiel worden gezet als zich hier niemand meldt; om zo alle leden te bereiken.
Op mijn erf zit het trouwens al nokkie nokkie (Dik Voormekaar) en dat is zeker ook het geval bij meer Oude-Fietsers.
Wat hen betreft, zij willen niet meer alles hebben, zelfs al is het heel goedkoop of zelfs gratis.
Rivel damesfiets, Rivelmuseum Deventer, Mpl, 01.jpg
Rivel damesfiets, Rivelmuseum Deventer, Mpl, 02.jpg
Onlangs stond dit leuke, van kleur verschoten fietsje voor 40 en later voor slechts 25 euro, in Deventer te koop, op MP. Ik heb de man, die Rivels verzamelde, attent gemaakt op het fietsmuseum in Ommen - hij kende het nog niet.
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 30 jul 2020, 09.03, 1 keer totaal gewijzigd.
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Dag Werner,

Als vereniging worden we regelmatig benaderd door mensen die van een oude fiets af willen. Meestal is het ook niet meer dan dat, een oude fiets, niet de moeite waard om op het forum te melden.

Soms is er een fiets waarvan we denken dat deze voor leden interessant kan zijn en die ook nog eens gratis ter beschikking wordt gesteld. Die wordt dan op het forum aangeboden. Ik meende dat deze Fongers op interesse kon rekenen. Fraaie kleur, zo te zien nog goed in de lak, en met dat mooie achterlicht.

Behalve deze bescheiden service voor leden ambiëren we als vereniging geen rol in dit soort bemiddeling. Bij geen respons wordt de eigenaar bericht en dat was het dan. Voor deze Fongers letterlijk, vrees ik.

Groet,
Hans
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Misschien dus een idee om de "service" eens expliciet in Het Rijwiel te vermelden? Mogelijk komt er dan ook nog wat meer bezoek op het forum...
DCR gaat nooit verloren....
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Zeker het overwegen waard Wim, hoe met dit soort dingen om te gaan. Het forum zal i.h.a. worden bezocht door de iets meer doorgewinterde liefhebber, die al aardig wat fietsen heeft en kennelijk geen meerwaarde ziet in de toevoeging van zo’n youngtimer. Terwijl een beginnende verzamelaar hier een mooie Fongers vindt die zonder veel moeite origineel gemaakt kan worden en over 40 jaar zijn eeuwfeest beleefd.

Groet,
Hans
peterbakker

Bericht door peterbakker »

Hoi Hans . Meestal ga ik er wel voor maar 2 uur rijden is me net effe te gek ! Ik heb wel vaker de " gratis " ( blijkt niet altijd gratis te zijn ...) fietsen opgehaald . Ze hebben allemaal een goede bestemming gekregen in de loop van de tijd ! Blijven aanbieden zou ik zeggen!!!
Gr.Peter
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Ha Peter, deze is echt gratis hoor en ik heb geen idee hoeveel geduld de aanbieder heeft.

Groet,
Hans
peterbakker

Bericht door peterbakker »

Wellicht raak ik dit weekend nog in die hoek . Maar weg is weg !!
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Dat zou mooi zijn Peter, laat maar even weten. Ik woon zelf in Heino, Berlicum is me ook wat te ver. Anders ging ik hem zelf halen.
Plaats reactie