Stokvis Nederlandsche Kroon Rijwielen als studentenfiets aangeschaft.
Voor twee tientjes een Stofvis fiets rijker. Eerder op het forum verscheen wel eens een fraaie blauwe heren Stokvis ten tonele. Nu een groene, het onderzoekje naar frame nummers etc. moet ik nog doen. De constructie met het gereedschapstrommeltje blijft fraai. De Stokvis is in ieder geval een blijvertje in mijn collectie. Dis aan de slag met de restauratie.
Het is mij niet geheel duidelijk of de Stokvis zoals deze een bijzondere verschijning is. Er is niet heel veel over Stokvis fietsen op het net te vinden. Dus deel het alsjeblieft hoe de Stokvis er voor staat. Bijzonder of niet, waardevol of stationsfietsgehalte etc. Ik ben benieuwd ook naar eventueel meer info over Stokvis fietsen! Meer foto's volgen.
Groet, Jan
Stokvis Nederlandsche Kroon Rijwielen
-
Re: Stokvis Nederlandsche Kroon Rijwielen
Deze constructie met gereedschapskoffertje werd ook gebruikt bij de Solex Oto uit de jaren 50-60. Solex werd toen in die jaren verkocht door de firma Stokvis en Zonen.
en ook de kleur lijkt identiek aan deze die in de jaren vijftig voor de solex "populair" werd gebruikt...
-
Mooie voorbeelden van Stokvis producten. Wellicht weet iemand iets meer over de fietshistorie en datering van framenummers?
-
Nog even wat ongerestaureerde impressies.
Laatst gewijzigd door VelpArnhem op 6 aug 2020, 08.56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is hieraan gerestaureerd dan

-
Schrijffoutje, zeker geen "gerestaureerde" impressies, wel ongerestaureerde! Aangepast
De restauratie kan nu beginnen.