bak met lugs

Plaats reactie
fietser

bak met lugs

Bericht door fietser »

Heeft iemand plannen om een fietsframe in elkaar te solderen? Dan is hier een bak met lugs te koop. Voor weinig op te halen in Utrecht in de fietsenkelder van kringloopwinkel De ARM, Oudegracht 272. Ze ruimen daar nu flink op, dus er is enige haast bij.
lugs1.jpg
lugs2.jpg
Groeten,
fietser
m-gineering

Re: bak met lugs

Bericht door m-gineering »

fietser schreef: 14 aug 2020, 13.48 Heeft iemand plannen om een fietsframe in elkaar te solderen? Dan is hier een bak met lugs te koop. Voor weinig op te halen in Utrecht in de fietsenkelder van kringloopwinkel De ARM, Oudegracht 272. Ze ruimen daar nu flink op, dus er is enige haast bij.

lugs1.jpg
lugs2.jpg

Groeten,
fietser
Zandgietwerk, D-vormige vorkscheden, bracketlugs met smeernippel: Het is in ieder geval behoorlijk oud. Typisch een lade 'te goed om weg te gooien' maar niet om te gebruiken ;)
/Marten
fietser

Bericht door fietser »

Dat het oud is kan ik me goed voorstellen. Ze hebben daar in de jaren 80 een oude, vooroorlogse fietsenmakerij overgenomen inclusief gereedschap en allerlei oude voorraad. Daarvan is nu natuurlijk niet meer veel over maar deze lugs zullen er ook vandaan komen. Mij viel o.a. op dat er dun- en dikwandige brackets bij zitten, kennelijk zijn die dikwandige voor BSA-trapassen en moet daar nog draad in gesneden worden. En die gekke balhoofden met balhoofdbuis, boven- en onderlug als één geheel voorgefabriceerd... leuk inkijkje in hoe ze vroeger werkten.

Groeten,
fietser
fietser

Bericht door fietser »

De lugs zijn inmiddels verkocht.
velofilie

Bericht door velofilie »

Voor wie het interesseert,

Ik ruim ook wat lades oude rommel op.
Amerikanen zijn er dol op, dus in dollars: