Fongers Marktplaats
Fongers Marktplaats
Er staan sinds 18.16 uur twee Fongers fietsen op MP, waarvan 1 zeer bijzondere. Het is een geheel originele herenfiets model BB van eind jaren '20 met het zeldzame remsysteem scharnierend op vorknokken.
De nietsvermoedende eigenaresse was na een kwartier al door 6 liefhebbers gebeld...Voor de echte liefhebber!
groet, Jos
De nietsvermoedende eigenaresse was na een kwartier al door 6 liefhebbers gebeld...Voor de echte liefhebber!
groet, Jos
Re: Fongers Marktplaats
Ik zag ze net ook staan.. Vooral van die BB ging mijn hart heel snel kloppen!!
Prachtig!!
Groetjes Mark

Groetjes Mark
prachtig, die bb. zitten er diamanten verstopt in de zadelbuis?
arjan
arjan
- HJvMontfort
Staat al op 1.000 euro!
Ik vind het vooral bijzonder dat het originele zadel (let op de constructie) er nog netjes op zit.
22 uur 55; biedingen staan nu op 1150 euro.
Groeten, Y.
22 uur 55; biedingen staan nu op 1150 euro.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Man, man, man... Dit is toch niet leuk meer... Ik vind dat veel te veel geld voor die fietsen als ik eerlijk ben
Ik vond 800 euro al veel. Voor die BB 60 350 euro en voor die Fongers H 65 100 vind ik veel realistischer.
Ik ben benieuwd of het nog verder oploopt
Groetjes een verbaasde verzamelaar..

Ik ben benieuwd of het nog verder oploopt

Groetjes een verbaasde verzamelaar..
Hoi,
Precies, dit is voor mij ook een reden om naast mijn CCG-60, SH-55 en Fongers-RIH geen Fongers meer te verzamelen, tenzij het wel te betalen is natuurlijk. Het meest vervelende vind ik dat je zo'n fiets nooit meer voor een redelijk bedrag compleet krijgt als er onderdelen ontbreken. Gelukkig is dat bij de op MP aangeboden fiets niet het geval. Alles nog in nikkel, zelfs het zadel met het originele jaren 20 onderstel. De Berko verlichting doet op MP ook al gauw 80 euro. De originele Sturmey Archer K-naaf versteller zit er nog op. Waarschijnlijk de witte FONGERS pedalen ook.
De velgen lijken me op het eerste gezicht wel aardig uitgereden.
Ik ga me liever richten op andere bijzondere (kleine) merken, waar anderen nog weinig belangstelling voor hebben.
Groeten en welterusten,
Y.
Precies, dit is voor mij ook een reden om naast mijn CCG-60, SH-55 en Fongers-RIH geen Fongers meer te verzamelen, tenzij het wel te betalen is natuurlijk. Het meest vervelende vind ik dat je zo'n fiets nooit meer voor een redelijk bedrag compleet krijgt als er onderdelen ontbreken. Gelukkig is dat bij de op MP aangeboden fiets niet het geval. Alles nog in nikkel, zelfs het zadel met het originele jaren 20 onderstel. De Berko verlichting doet op MP ook al gauw 80 euro. De originele Sturmey Archer K-naaf versteller zit er nog op. Waarschijnlijk de witte FONGERS pedalen ook.
De velgen lijken me op het eerste gezicht wel aardig uitgereden.
Ik ga me liever richten op andere bijzondere (kleine) merken, waar anderen nog weinig belangstelling voor hebben.
Groeten en welterusten,
Y.
Sportief fietsend!
-
Wat zou een Fongers damesfiets uit 1915 (model Groningen) dan wel niet opbrengen? Wat een prijzen...Zie het er maar voor te krijgen. Dat is het nadeel van Marktplaats, geen dwingende maatregelen als de koper afhaakt. Ben benieuwd waar dit eindigt! Ik zie dat onze Indonesische bieder die vaak op marktplaats te vinden is ook weer meedoet.
Michiel
Michiel