Hier ben ik.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Cyclissimo

Hier ben ik.

Bericht door Cyclissimo »

Dag allen,

Zoals gevraagd zal ik mij hier kort introduceren.

Ik ben me sinds het verkrijgen van een Gazelle damesfiets uit 1955 (zo'n 12 jaar geleden) steeds meer gaan interesseren voor oude fietsen. In eerste instantie met name voor Nederlandse toerfietsen, later juist steeds meer voor vroege sportfietsen. Dit had onder andere te maken met het vinden van een Simplex Sport uit 1939 en een RS Stokvis Sport Speciaal uit 1950/51.

Oude fietsen hebben voor mij, met name door het samengaan tussen techniek en esthetiek, een nauwe band met mijn eigenlijke vakgebied: het herbestemmen/restaureren van gebouwen. Ook hier spelen steeds weer praktische, esthetische en cultuurhistorische vragen tegelijkertijd.

Op dit moment werk ik aan de restauratie van een Franse Helyett (demi)course van rond 1926. Binnenkort waarschijnlijk enkele foto's op het forum.

Groet,
Yuri
JocoFoto

Re: Hier ben ik.

Bericht door JocoFoto »

Welkom Yuri!

Mooie collectie met die Simplex en Stokvis. Hopelijk wil je daar nog eens foto's van posten. En je beroep icm deze hobby is inderdaad een erg interessante samenkomst.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Welkom Yuri,

Wij hebben al wat contact over de Simplex gehad die erg met mijn Nederlandse leeuw fiets overeen komt. Heb je mijn laatste mail nog ontvangen?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Cyclissimo

Bericht door Cyclissimo »

Yorick:
Dank. Heb hem ontvangen. Zal je nog even terugmailen.. Is er nog niet van gekomen...

Hans:
Dank ook. Geloof dat ik ze lang geleden al eens heb laten zien, maar zal ze tzt wel op het forum posten.
De stokvis heeft volgens mij dezelfde crancks met onderbroken groef als de Veeno sport die je postte.
Plaats reactie