Actief op C&V nu ook hier in NL

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
jaccow

Actief op C&V nu ook hier in NL

Bericht door jaccow »

Lang geleden al geprobeerd hier een account aan te maken, maar die is destijds nooit geactiveerd. Dus nu nog maar een keer.

Ik ben Jacco, 33 jaar uit Rotterdam. En ben alweer een paar jaar bezig met het hobbymatig opknappen van vooral oudere stalen frames, maar heel veel jonger dan 1969 kom ik nog niet. :lol:

Ben vooral veel actief op het Classic & Vintage subforum van Bikeforums.net, waar ik verschillende projecten op bijhoudt. Ik ben hier terecht gekomen toen ik een paar jaar geleden een Gazelle Super Licht tegen kwam en hier meer informatie over probeerde te vergaren.

Ik vind het vooral leuk om fietsen op te knappen en weer rijdend te krijgen en schuw daarbij niet heel erg om modernere onderdelen te gebruiken, maar probeer het wel optisch enigszins in een meer klassieke stijl te houden. Allicht tot afschuw van sommigen hier, maar ik tik over het algemeen geen museumfietsen op de kop.
Daarnaast probeer ik de kennis over Nederlandse merken en modellen te vertalen en naar een breder internationaal publiek te vertalen zodat hier meer over te vinden is op het internet. Bijvoorbeeld over Koga-Miyata.

Voor een overzicht van een paar huidige en oude projecten van mij:
- 1969 Gazelle Super Licht
- 1977 Gazelle Tandem
- 198* Batavus Randonneur GL
- 1995 Gazelle Lausanne Hybride X-tra Lite 'mixte'
- 1996 Koga-Miyata SilverAce

P.s. Excuses aan Lidnr13 voor de onjuiste vermelding en verwijzing naar zijn Gazelle Sport Licht. Ik zal binnenkort de beschrijving aanpassen. Ik ben jouw foto ook maar ergens tegen gekomen en vind het zelf ook erg belangrijk dat er correcte bronvermeldingen gebruikt worden.
Lidnr13 schreef: 30 jun 2020, 18.58 Voor de goede orde: De Gazelle fiets op die foto is een Sport Licht en geen Super Licht.
Die fiets is n.l. van mij en die foto komt van mijn Flickr site. Dat mag best, maar dan moet
het bijschrift ook juist worden overgenomen op die site Bike Forums, die ik overigens niet kende.
jaccow

Re: Actief op C&V nu ook hier in NL

Bericht door jaccow »

Oh en momenteel heb ik een Gazelle damesfiets uit 1955 op Marktplaats staan die ik voor een buurvrouw verkoop. Bij het opruimen van de gezamenlijke fietsenstalling was dit een van de fietsen die aangewezen was om eind deze week naar de schroot te gaan, maar daar vond ik het nog te mooi voor. En het zou zonde zijn om een steeds zeldzamer wordende fiets weg te gooien.

Ik wilde hem in eerste instantie strippen om de onderdelen ergens anders te gebruiken.
Wel (lelijk) overgeverfd, maar voor zover ik kan vinden is het een Gazelle Sport Speciaal uit 1955, maar ik laat mij graag corrigeren. :)

Afbeelding
maartenB

Bericht door maartenB »

Dag Jaccow,
Fijn dat je de weg naar het forum nu toch hebt weten te vinden. Ook mooi dat je oude Gazelles redt, ik besteed daar ook heel wat tijd aan ;-)

Goed dat je internationaal kennis deelt: dat doen wij ook, al blijft het bij ons wel in het nederlands.

Mocht je nog vragen hebben waar we je bij kunnen helpen: stel ze gerust.

groeten,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
jaccow

Bericht door jaccow »

maartenB schreef: 30 sep 2020, 20.20 Dag Jaccow,
Fijn dat je de weg naar het forum nu toch hebt weten te vinden. Ook mooi dat je oude Gazelles redt, ik besteed daar ook heel wat tijd aan ;-)

Goed dat je internationaal kennis deelt: dat doen wij ook, al blijft het bij ons wel in het nederlands.

Mocht je nog vragen hebben waar we je bij kunnen helpen: stel ze gerust.

groeten,
Maarten
Bedankt voor het welkom Maarten. :)

Ik heb vooral wat vragen nog over mijn Gazelle Super Licht, maar die heb ik al hier gesteld.
Plaats reactie