Simplex kruisframe
Simplex kruisframe
Hallo,
Zojuist een simplex kruisframe fiets kunnen kopen via MP.
Alleen kan ik hem niet dateren 6 cijferige framenummers zijn bekend vanaf 1931 en starten met 100.000
Dit nummer is echter 019792.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Gr,
Gerard
Zojuist een simplex kruisframe fiets kunnen kopen via MP.
Alleen kan ik hem niet dateren 6 cijferige framenummers zijn bekend vanaf 1931 en starten met 100.000
Dit nummer is echter 019792.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Gr,
Gerard
- Jeroen Zuiderwijk
Re: Simplex kruisframe
De naaf is zo te zien zwart geverfd. Onder de verf zal het jaartal nog steeds staan. Maar ook op de inwendige delen van de naaf staat het jaartal, mits het een Torpedo naaf is natuurlijk.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Het apparte is dat de nikkel op de zwarte "verf" ligt.
Vandaar mijn verwarring.
Alsof het zwart is geverft en opnieuw vernikkeld..
Vandaar mijn verwarring.
Alsof het zwart is geverft en opnieuw vernikkeld..
- Jeroen Zuiderwijk
Is het wel nikkel, of zit er een laag zilververf nog overheen? De fiets lijkt me namelijk niet oud genoeg voor een nikkelen naaf.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
- fietshobbyist
Zo te zien eerst zwart geverfd en daarna zilvergrijs geverfd en misschien hier en daar een plekje waar de nikkel of chroom door beide lagen verf te zien is.
Dat zou ook best kunnen, ga komende week even goed kijken.
-
Als ik het zo zie is er vrijwel niets meer origineel aan de fiets, zelfs de voorvork niet. Het balhoofdplaatje is van het nieuwe type, dat vanaf ongeveer 1955 gebruikt wordt volgens mij. Ik verwacht dat het framenummer dus de locomotiefnummering volgt. Dan zou je op 1960 uitkomen..
Ok...Cyclissimo schreef: ↑5 okt 2020, 09.16 Als ik het zo zie is er vrijwel niets meer origineel aan de fiets, zelfs de voorvork niet. Het balhoofdplaatje is van het nieuwe type, dat vanaf ongeveer 1955 gebruikt wordt volgens mij. Ik verwacht dat het framenummer dus de locomotiefnummering volgt. Dan zou je op 1960 uitkomen..