Hoi,
Ik heb vandaag een Juncker damesfiets gekocht met framenummer 5210097. ik heb het boekje `hoe oud
is deze fiets´ geraadpleegd. Volgens boekje is de fiets van tussen 1946 en 1954 omdat toen een nummerserie van 6 of 7 cijfers gebruikt werd. Ik zag bij info zoeken over Juncker in berichten bij de vereniging, dat de vooroorlogse gebruikte cijfers nu gedecodeerd zijn. In het boekje nog niet. Is bij iemand bekend hoe dat precies na de oorlog was tussen 1946 en 1954? En staan de eerste twee cijfers voor 1952? De verkoper vertelde dat de fiets uit 1951 was (naaf was vervangen, dus daar kon ik niets aan aflezen). Wie weet meer?
Joost
Juncker 1951?
Re: Juncker 1951?
Hoi Jon Rowe,
Bedankt voor de reactie. Kan ik hem 'in de goede tijd' plaatsen.
mvg. Joost
Bedankt voor de reactie. Kan ik hem 'in de goede tijd' plaatsen.
mvg. Joost
Hi,
De Juncker expert op dit forum is Coleine. Hij heeft de tekeningen in de link gemaakt. Als je kan fotos hier posten kunnen wij je beter hulpen. Fotos van de framenummer & de liggende achtervork links zodat wij kunnen de verlichting aansluitpunt & de bevestiging van de remhevel zien.
Gr
Jon
De Juncker expert op dit forum is Coleine. Hij heeft de tekeningen in de link gemaakt. Als je kan fotos hier posten kunnen wij je beter hulpen. Fotos van de framenummer & de liggende achtervork links zodat wij kunnen de verlichting aansluitpunt & de bevestiging van de remhevel zien.
Gr
Jon
Je fiets is van 1952
Dus die is makkelijk 
Waarschijnlijk is de achternaaf een Torpedo van 1951

Waarschijnlijk is de achternaaf een Torpedo van 1951
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!! 

Hoi Coleine,
Bedankt voor de reactie. Er zat nieuwere naaf op, zodat ik hem daar niet mee kon dateren.
mvg. Joost
Bedankt voor de reactie. Er zat nieuwere naaf op, zodat ik hem daar niet mee kon dateren.
mvg. Joost
Hoi Coleine,
Ik heb de fiets nu gedemonteerd. De tekening van de aansluiting komt overeen met 1950-52. Het enige is waar ik nu over ben gaan twijfelen is het framenummer. Het nummer komt ook overeen met de gazelle nummering van een Gazelle(merk Juncker in eigendom) uit 1985(beginletter 5 = 1985) Het balhoofdplaatje is van koper (koperkleurige binnenkant). Bij een ander plaatje van Juncker, wat ik heb is het aluminium (zilverkleurige binnenkant). Op het grote tandwiel staat D.H 46. Juncker op trapperstangen. Verder niets. Ik blijf twijfelen tussen 1951(1952) volgens verkoper of nieuwer van Gazelle. Ben ik de boot in gegaan dan is het maar voor de koopprijs van 10 euro.
m.v.g. Joost
Ik heb de fiets nu gedemonteerd. De tekening van de aansluiting komt overeen met 1950-52. Het enige is waar ik nu over ben gaan twijfelen is het framenummer. Het nummer komt ook overeen met de gazelle nummering van een Gazelle(merk Juncker in eigendom) uit 1985(beginletter 5 = 1985) Het balhoofdplaatje is van koper (koperkleurige binnenkant). Bij een ander plaatje van Juncker, wat ik heb is het aluminium (zilverkleurige binnenkant). Op het grote tandwiel staat D.H 46. Juncker op trapperstangen. Verder niets. Ik blijf twijfelen tussen 1951(1952) volgens verkoper of nieuwer van Gazelle. Ben ik de boot in gegaan dan is het maar voor de koopprijs van 10 euro.
m.v.g. Joost