theodorus schreef: ↑15 dec 2020, 10.54
De naaf is te repareren, gaatje dicht lassen en nieuw gaatje boren
Is Atom niet iets vanaf de 50-er jaren?
Je kan -onbekend- aluminium misschien weer dichtlassen, maar je gelaste aluminium is vermoedelijk minder sterk dan - niet sterk genoeg- origineel. Kun je weer een stalen ring om de flens persen, maar dan ben je wel een hoop moeite aan het doen zonder dat je het origineel veel dichter benadert
Heeft deze fiets nou achter een trommel en voor blokjes ? Dan zou ik gewoon de voornaam of het voorwiel vervangen door een sturend archer trommelremnaaf, dat lijkt mij dan dichter bij het originele.
ReinvB schreef: ↑15 dec 2020, 13.49
Heeft deze fiets nou achter een trommel en voor blokjes ? Dan zou ik gewoon de voornaam of het voorwiel vervangen door een sturend archer trommelremnaaf, dat lijkt mij dan dichter bij het originele.
Achter schijnt een redelijk zeldzame 2 speed naaf te zijn van SA.
Wat er voor wel in hoort te zitten weet ik nog niet.
Hi,
"Bedankt voor deze link! Mijn fiets lijkt erg op de jaren 30 modellen."
Graag gedaan, dacht ik ook. Ik denk dat een combinatie van velgrem voor & SA met trommelrem achter is mogelijk & is in iedere geval een deel van de geschiedenis van de fiets. Een voornaaf van jaren 30 moet niet te moeilijk te vinden worden. Bikestoremember heeft ze ook. Bellen & vragen, Simon heeft veel meer dan staat op de website.
Gr
Jon
Je vergist je: de schijnbare trommel zit aan de kettingzijde.
Op de vele foto's aan het begin van deze draad zie je de stang van de (achter)optrekrem onder de schuine buis lopen en op de foto van de trapas de 'scharnier'.