Aangenaam

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Frits_Pas

Aangenaam

Bericht door Frits_Pas »

Beste hobbyisten, experts en enthousiastelingen,

Ik heb mij zojuist aangemeld voor dit forum. Ik ben hier terecht gekomen, omdat ik onlangs de taak op mij heb genomen om mijn opa's oude fiets op te knappen. Ik weet niet precies hoe oud hij is en of hij oud genoeg is om in aanmerking te komen voor de titel 'Historisch', maar aangezien ik wat punten tegen kom die ik op mijn modernere fietsen niet zie hoop ik toch aanspraak te kunnen maken op wat flarden van jullie kennis, tips en wel overwogen meningen.

Hopelijk houdt ik aan dit project en mijn lidmaatschap van dit forum een mooie fiets over en mogelijk een nieuwe hobby.

mvg, Frits
Fongers1952

Re: Aangenaam

Bericht door Fongers1952 »

Hallo Frits, welkom op het forum. Misschien kan je wat foto,s van de fiets plaatsen en wat je vragen zijn. Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Frits_Pas

Bericht door Frits_Pas »

Dankjewel Peter, ik zal eerst zelf kijken hoe ver ik kom. Maar zodra ik vast loop zullen jullie het zien en horem ;)
Loopt spaak

Bericht door Loopt spaak »

En krijgen we ook foto’s te zien van je project?
Frits_Pas

Bericht door Frits_Pas »

Na een beetje research, blijkt de fiets een stuk nieuwer dan ik dacht. Het voor mij ongebruikelijke frame-uit-een-stuk van de sparta cornwal had ik aangezien voor een oude eigenaardigheid, maar blijkt jaren 80 te zijn. Niet zo bijzonder dus, maar wel weer wat geleerd. En de emotionele waarde blijft het zelfde (zoals ze bij 'Tussen Kunst en Kitsch' zeggen.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Een "youngtimer" qua leeftijd, maar duidelijk gebaseerd op de klassieke Engelse roadsters. Een "keeper of the flame", zou je hem ook kunnen noemen.

Van mij mag je blijven, hoor. :D
Bandenplakker

Bericht door Bandenplakker »

Dag Frits,

Je fiets is misschien niet heel oud, maar wel bijzonder: Dit type fiets was berucht om de gebroken frames. Dat de jouwe nog heel is, betekent waarschijnlijk dat het een goeie is.

Dirk
Plaats reactie