Ik heb hier drie voornaven voor toerfietsen waar ik geen bestemming voor heb dus die mogen naar een andere eigenaar.
Er is een UNION naafje bij met stofkapjes als een labyrint.
Dat werkt net zoals de stofkering aan de hevelkant van een Torpedo naaf. De spaakgaten zijn voor spaakdikte G13. De as heeft een diameter van 5/16”
Er zitten verchroomde moeren bij.
Het naafje ziet er uit alsof het nog nooit gebruikt is.
Ik weet dat Juncker deze naven een zwaardere uitvoering voor haar latere transportfietsen heeft gebruikt.
Ik heb er al drie voorbij zien komen waar er twee van zijn gebleven. Echt mooi spul!
De andere naaf is wel gebruikt en van Pränafa.
Zeer fraai naafje met vier verchroomde moeren.
Het chroom op de flensen is een beetje aangetast maar verder nog mooi. De uiteinden van de as zijn ook verchroomd.
Spaakgaten voor spaakdiameter G14 maar G13 wil er weliswaar een beetje stroef ook doorheen.
De dikte van de as is ook hier 5/16”
De derde naaf heeft geen stempel maar het komt van een Germaan. Ik heb vaker fietsen van dat merk gezien met zo’n naaf dus ik neem aan dat het ‘een Germaan’ is.
Ook weer een as 5/16” en spaakgaten voor G14
Als er iemand is geïnteresseerd kan je een berichtje sturen.
Drie voornaven. UNION, Pränafa en Germaan.
Re: Drie voornaven. UNION, Pränafa en Germaan.
Ik heb de naam van de fabrikant Pränafa niet goed gespeld.
Präna moet Pränafa zijn
Präna moet Pränafa zijn

Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Re: Drie voornaven. UNION, Pränafa en Germaan.
Het verschil tussen toer en transport.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.