ook maar even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Theodoruswerner

ook maar even voorstellen

Bericht door Theodoruswerner »

Dag, vorige week lid geworden. Mijn naam Theo Werner uit Vlaardingen. Directe aanleiding was de aanschaf van een tandem, een BENZO uit 1936 ( als dit framenummer onder de zadels tenminste idd het bouwjaar is en niet gewoon een volgnummer). Een jaar of twee gelden gestart met het verzamelen van Benzo fietsen ( Bakker en Zonen) uit Vlaardingen. Inmiddels zo'n ruim 15 exemplaren. Voor velen van u wellicht een kleinigheid, voor mij een opslagprobleem. Laten het maar een uit de hand gelopen grap noemen. Ben ook zeker geen kenner en verwoed fietshersteller. Het zijn ook de verhalen, de Vlaardingse geschiedenis en de randzaken zoals folders, advertenties en kleine bijzonderheden, die het interessant maken. Een en ander heeft geleid tot een plaatselijk gewaardeerde tentoonstelling in 'De Watertoren' van Vlaardingen. Net op het moment dat ik mijn 'verzameling' wilde terugbrengen naar 7 fietsen ( het aantal dat in het reclame fietsrek past) diende zich de tandem aan. Een nieuw project. Met belangstelling lees ik de vele tips en suggesties op het forum. Een drietal vragen die bij mij leven: het balhoofdtransfer is nagenoeg verloren gegaan. Dat vind ik toch wel jammer. Welke technieken zijn er om zo'n transfer te maken van bijvoorbeeld een afbeelding ? Tweede vraag: wat waren in die tijd de gangbare types/modellen van de zadels. er zit nu slechts één zadel op (wolf), ik vind twee bij de fiets passende gelijke zadels wel mooi. Laatste vraag: er heeft ooit een Berini M13 hulpmotor (eitje) opgezeten. Zo'n hulpmotor terugzetten, is dat vloeken in de kerk van 'de oude fiets' ? Hoop nog veel van jullie te leren. Met vriendelijke groet, Theo Werner
IMG_3871.jpeg
TheodK

Re: ook maar even voorstellen

Bericht door TheodK »

Dag Theo
Welkom op het forum. Leuk dat je Benzo verzamelt. In het clubblad Het Rijwiel heeft een artikel gestaan over Benzo. Zie https://www.oudefiets.nl/publicaties-me ... dschriften In de documentatiebank kan je de oude tijdschriften ook inzien.
Ook heeft er wel eens een artikel gestaan over zelf transfers maken. Daarheb ik zelf geen ervaring mee.

Groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Theodoruswerner

Bericht door Theodoruswerner »

Dag Theo , bedankt voor je reactie. Ik ga achter de artikelen aan. Met hartelijke groet, Theo Werner
kaalstaal

Bericht door kaalstaal »

Dag Theo.
Zag dat je uit Vlaardingen komt en wat wil het geval ik restaureer fietsen en tandems en vond vorige week een fiets gemaakt in Vlaardingen . Excelsior is de naam. Het is een oude damesfiets uit begin jaren 50 denk ik. Weet u iets meer over dit fabriekje aan de Markt.
Alvast bedankt en een fijne avond
Bijlagen
Excelsior Vlaardingen.jpg
Loopt spaak

Bericht door Loopt spaak »

Hallo Theo,
Welkom bij club!
Ik haal mijn transfers altijd bij pelder.nl
Groeten
Plaats reactie