Hallo ,
Afgelopen week een vermoedelijk 48er ( volgens datering Sturmey Archer naaf ) belgische fiets tegen gekomen.
Aangezien ik er op internet helemaal niets over kan terugvinden ..,bij deze de vraag aan de forumleden...
Ik heb het vermoeden dat deze fiets door een belgische constructeur is samengesteld , wellicht is het frame door deze constructeur zelf vervaardigd ...?
De laktransfers geven weer ., C.Cailliau ,Kloosterstraat , Antwerpen..
De fiets is afgewerkt met SA , 3 versnellingsnaaf en handle op de framebuis.
Typische fietspompbeugeltjes en Raleigh koplampsteun .
Graag verdere info.
Max
1948 C.Cailliau cycles Antwerpen
1948 C.Cailliau cycles Antwerpen
- Bijlagen
-
- image.jpg (80.35 KiB) 5814 keer bekeken
-
- image.jpg (99.46 KiB) 5814 keer bekeken
-
- image.jpg (75.04 KiB) 5814 keer bekeken
-
- image.jpg (66.63 KiB) 5814 keer bekeken
-
- image.jpg (93.01 KiB) 5814 keer bekeken
Re: 1948 C.Cailliau cycles Antwerpen
Hallo Max,
Dit moet wel een bijzonder merk zijn. Zelfs op de lijst van Belgische fietsmerken met ontbrekende gegevens komt dit merk niet voor.
We hebben een aantal forumleden uit het Antwerpse, misschien dat daarvan iemand je meer weet te vertellen.
Groeten,
Sjoerd
Dit moet wel een bijzonder merk zijn. Zelfs op de lijst van Belgische fietsmerken met ontbrekende gegevens komt dit merk niet voor.
We hebben een aantal forumleden uit het Antwerpse, misschien dat daarvan iemand je meer weet te vertellen.
Groeten,
Sjoerd
Sjoerd ,
Ik heb een paar dagen op Internet gezocht ..., totaal niets van kunnen vinden.
Volgens Ignace Amandt Voorzitter van D'Antieke Velokes komt de naam J.Cailliau voor als fietsconstructeur in Anrwerpen.
C.Cailliau ( wat er toch echt staat ) is ook hem onbekend...
Als ik alleen al eens wist of dit een bestaand merkframe of zelfbouw frame is...
We wachten het af...
Max
Ik heb een paar dagen op Internet gezocht ..., totaal niets van kunnen vinden.
Volgens Ignace Amandt Voorzitter van D'Antieke Velokes komt de naam J.Cailliau voor als fietsconstructeur in Anrwerpen.
C.Cailliau ( wat er toch echt staat ) is ook hem onbekend...
Als ik alleen al eens wist of dit een bestaand merkframe of zelfbouw frame is...
We wachten het af...
Max
ik fiets elke zondag door de kloosterstraat en heb een kennis die Cailliau noemt. Dat brengt je niet echt verder, maar vond het gegeven wel mooi passen hier.
Zal eens navragen bij enkele kenners hier in de omgeving.
De kloosterstaat is één van de oudste winkelstraten in Antwerpen. Ook vandaag nog staat ze bekend. Je vindt er allerlei curiosa.
Zal eens navragen bij enkele kenners hier in de omgeving.
De kloosterstaat is één van de oudste winkelstraten in Antwerpen. Ook vandaag nog staat ze bekend. Je vindt er allerlei curiosa.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
De geschiedenis herhaalt zich,
maar we zullen wel niet verder komen dan de vorige keer.....
Groet, Wiel
maar we zullen wel niet verder komen dan de vorige keer.....
Groet, Wiel
-
Grappig, want dat is een J Cailliau, ipv C. Maar gezien het adres ook Kloosterstraat is zal er wel een naamswijziging zijn geweest en het om dezelfde winkel gaan
Of de zoon die de zaak overnam?

We zijn al een stapje verder
Het is kloosterstraat 124
En deze fiets is van mijn grootvader geweest en is deze week toevallig weer in mijn bezit gekomen.
Het is kloosterstraat 124
En deze fiets is van mijn grootvader geweest en is deze week toevallig weer in mijn bezit gekomen.