Fongers Marktplaats

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Gerard

Re: Fongers Marktplaats

Bericht door Gerard »

Ik wil niet veel zeggen maar ik heb vanochtend en Fongers verkocht, omdat hij niet in mijn gekozen collectie van Gazelle's paste, aan en fietsende liefhebber! Het bedrag hoef ik niet te noemen maar peanuts komt aardig in de richting. En dat voor een meer dan 50 jaar oude roestvrije luxe uitvoering fiets.
En het bedrag wat nu op MP geboden wordt voor de fiets van dit onderwerp staat nu al op 4950,-.
Gelukkig speelt bij Gazelle's geld nog geen belangrijke rol en dus ook geen belangrijke lol.

Groet,
Gerard.
varkensneus achterlicht Gazelladdict
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Biedingen lopen nu wel wat uit hand en zijn deels waarschijnlijk niet serieus, zoals 'fietser' suggereert. Er lijken geen leden van onze club bij te zitten (of ze bieden in vermomming). Als deze fiets inderdaad ca. 5000 euro zou opbrengen is dat m.i. een nieuw nationaal record voor een Nederlandse toerfiets van na 1900. Hopelijk zien we dit, inmiddels 'beroemde', object nog eens in gerestaureerde staat terug.
Overigens biedt een deel van de bieders ook teveel op de HH65 in matige staat van dezelfde eigenaar.

Jos
Nicolas

Bericht door Nicolas »

Is het waar dat iemand via de registers in Groningen heeft geconstateerd dat deze fiets aan de koninklijke stallen in Den Haag is geleverd???
Gerard

Bericht door Gerard »

jrietveld schreef:Biedingen lopen nu wel wat uit hand en zijn deels waarschijnlijk niet serieus, zoals 'fietser' suggereert. Er lijken geen leden van onze club bij te zitten (of ze bieden in vermomming). Als deze fiets inderdaad ca. 5000 euro zou opbrengen is dat m.i. een nieuw nationaal record voor een Nederlandse toerfiets van na 1900. Hopelijk zien we dit, inmiddels 'beroemde', object nog eens in gerestaureerde staat terug.
Overigens biedt een deel van de bieders ook teveel op de HH65 in matige staat van dezelfde eigenaar.

Jos
Zo'n vermoeden had ik al...

Groet,
Gerard.
varkensneus achterlicht Gazelladdict
Jan Benning

Bericht door Jan Benning »

Nu loopt het helemaal uit de hand: 10 000 Euro! Dit kan niet serieus meer zijn..
arjank

Bericht door arjank »

tsja jos. ik krijg meer en meer de indruk dat de schilder uit h. enkele vrienden opgetrommeld heeft om deze mevrouw terug te betalen. ze kan straks opnieuw beginnen...

arjan

alhoewel: indonesië is ook wakker: 10k.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Arjan,

Ik heb geen idee of dat zo is. Er zitten wel een paar serieuze bieders uit Indonesië tussen nicknames 'oude stad' en 'jostprikitiew'.

Je hebt best kans dat als ze iedereen afgaat van hoog naar laag, dat ze alleen maar voordeel heeft van deze vermeende actie.

Eigenlijk weten we helemaal niks zeker, dus laten we niet met de beschuldigende vinger richting de schilder wijzen.

Update: 11750 euro.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
arjank

Bericht door arjank »

ik opper alleen een, niet ondenkbeeldig, scenario.
de heren uit azië moeten wel het vliegtuig nemen of een nederlandse agent inschakelen. de verkoopster verscheept niet.
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

De heren uit Indonesië, één althans, heeft een "agent" in Nederland die de gekochte fietsen verscheept naar Indonesië.Toch jammer als deze bijzondere fiets naar het buitenland verdwijnt

Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Martin H.

Bericht door Martin H. »

Hallo Collega liefhebbers,

het begint zo onderhand een klucht te worden, met onbekende schilder die een fiets ontvreemd, een terugbezorgd rijwiel, speculaties is het nu echt zo'n probleem dat een Fongers naar de Oost vertrekt of waar dan ook? Het is in het oude forum ook een keer een topic geweest en natuurlijk wil je het liefst dat hij in je eigen schuurtje staat, maar naar Indië gaan is natuurlijk een goede kans. En laten wij wel wezen onze welvaart is mede gebouwd op wat wij uit Indië hebben geroofd en gekocht. Denk aan de Atjeh oorlogen en wat er toen allemaal naar Nederland is gehaald. Maar wil geen nieuwe discussie los laten barsten. Het maakt mij niet uit waar hij naar toe gaat als het maar een liefhebber is. Als bezitter kun je er tot je dood van genieten en dan kan hij door naar een andere liefhebber. Het aards bezit is slechts tijdelijk en van voorbij gaande aard.

Ben benieuwd hoe deze affaire eindigt.
Een ieder een genoegelijk weekeinde gewenst.

Groeten, Martin Hagen :?
Plaats reactie