Ik heb dat ook. Maar aan de andere kant, als ze niet in de tuin werden geplaatst, dan waren veel ervan naar het oud ijzer. Soms is dat juist de redding van een fiets, ook al gaat hij erdoor flink achteruit. In ieder geval zijn meerdere overgebleven zeldzame transportfietsen ex-tuinfietsen.Peter_L schreef: ↑12 mar 2021, 19.17 Ik krijg toch steeds wel een oprisping als ik advertenties zie waar men een fiets te koop aanbiedt als "Tuinfiets" of “Tuin-ornament" of iets dergelijks. Blijkbaar zijn er heel veel mensen die geen flauw benul hebben van het nut van een fiets ( ook al is die misschien al wat ouder )...
Peter
Lijkt me ook een prima prijs. Het is altijd wel een gok wat betreft de staat van de fiets, zoals de lagers, tandwielen, hoe recht alles nog is etc. In mijn ervaring ben je toch al gauw 150 euro verder voor je een fiets helemaal goed heb. Maar dan heb je voor 300 euro een fiets waar je de rest van je leven mee kunt doen, dus wat dat betreft een koopje.Gewoonmarky schreef: ↑16 mar 2021, 19.59 Transportfiets
€ 150,00
https://link.marktplaats.nl/m1667319369 ... ialbuttons
Ik zag deze staan. Is 150 euro duur voor deze fiets?
Ja, dat ken ikGewoonmarky schreef: ↑17 mar 2021, 09.10 Hij geeft aan dat alleen de banden opgepompt hoeven te worden.![]()
Tja , je kunt voor die 150 euro op een fiets van -tig jaar oud ook geen fabrieksgarantie meer verwachten natuurlijkJeroen Zuiderwijk schreef: ↑17 mar 2021, 09.28Ja, dat ken ikGewoonmarky schreef: ↑17 mar 2021, 09.10 Hij geeft aan dat alleen de banden opgepompt hoeven te worden.![]()
Dan rijdt hij. Maar tussen een fiets die rijdt en een fiets die goed rijdt zit nog een heel groot verschil. In het grootste deel van de transportfietsen die niet recent heel gronding onder handen genomen zijn (zoals bijvoorbeeld door Charles), is alles in de loop der tijd goed kapot getrapt. Ze blijven daarmee wel rijden, maar alsof je altijd tegenwind hebt.