Voorvork sparta 8 80

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
HeleentjeS
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2021, 22.19

Voorvork sparta 8 80

Bericht door HeleentjeS »

Zo’n 45 jaar geleden kreeg ik op de basisschool een tweedehands Sparta 8 80. Tot voor kort is deze fiets in gebruik geweest, maar nu is de voorvork kapot en klapt het voorwiel om. Het lijkt erop dat de voorvork aan één kant doorgeroest is aan de bovenkant. Is dit te repareren of is het mogelijk om er een nieuwe/andere voorvork op te zetten?
m-gineering
Berichten: 1459
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Voorvork sparta 8 80

Bericht door m-gineering »

HeleentjeS schreef: 19 mei 2021, 12.30 Zo’n 45 jaar geleden kreeg ik op de basisschool een tweedehands Sparta 8 80. Tot voor kort is deze fiets in gebruik geweest, maar nu is de voorvork kapot en klapt het voorwiel om. Het lijkt erop dat de voorvork aan één kant doorgeroest is aan de bovenkant. Is dit te repareren of is het mogelijk om er een nieuwe/andere voorvork op te zetten?
'Alles' is te repareren, maar je moet er wel vreselijk aan gehecht zijn en prijs stellen op originaliteit om het geld er voor over te hebben. Je kunt beter op zoek gaan naar een andere voorvork, en de makkelijkste manier om er een te vinden die past is als er een andere Spart 8 80 aan vast zit.
/Marten
BeundeHaastweewieler

Re: Voorvork sparta 8 80

Bericht door BeundeHaastweewieler »

ik heb een voorvorkje voor je voor 15e.
nog wel in de kleur van je sparta maken.
Bijlagen
P1130792.JPG
P1130791.JPG
HeleentjeS
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2021, 22.19

Re: Voorvork sparta 8 80

Bericht door HeleentjeS »

BeundeHaastweewieler schreef: 20 mei 2021, 21.22 ik heb een voorvorkje voor je voor 15e.
nog wel in de kleur van je sparta maken.
Dat zou zeker een heel goede optie zijn, wel afhankelijk van waar ik deze zou moeten halen.
BeundeHaastweewieler

Re: Voorvork sparta 8 80

Bericht door BeundeHaastweewieler »

in Zoetermeer.
maar versturen kan ook.
HeleentjeS
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2021, 22.19

Re: Voorvork sparta 8 80

Bericht door HeleentjeS »

Dat kan ook, wat zou het dan in totaal kosten?
BeundeHaastweewieler

Re: Voorvork sparta 8 80

Bericht door BeundeHaastweewieler »

HeleentjeS
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2021, 22.19

Re: Voorvork sparta 8 80

Bericht door HeleentjeS »

Heel erg bedankt voor alle moeite, maar ik heb hem waarschijnlijk niet meer nodig. Mijn vader is aan het lassen gegaan en hopelijk is het probleem daarmee opgelost. Mocht het probleem zich weer voordoen, dan hoop ik dat er bog iets beschikbaar is.
Plaats reactie