Stangenrem met kabel?

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
Pat1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 feb 2021, 19.49

Stangenrem met kabel?

Bericht door Pat1970 »

Stangenrem met kabel?
hallo, ik heb een intercycle cambridge 1981.
Ik heb dit remsysteem niet eerder gezien. Kan iemand mij hier meer over vertellen.


Bvd patrick
Screenshot_20210203-173502_Marktplaats.jpg
Robin Visser
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2021, 22.24
Locatie: Den Bosch

Re: Stangenrem met kabel?

Bericht door Robin Visser »

Wat zou er meer over te vertellen zijn dan wat je ziet? Mijn buurjongen met wie ik naar school fietste, had dit ook op zijn fiets, een Batavus Cambridge. Dit is zo te zien ook een bij Batavus gemaakte fiets. Ik vond en vind het nog steeds een raar systeem. Stangtrommelremmen zijn er wat mij betreft voor de degelijkheid en die met kabels voor de gewichtsbesparing. Voor zover kabels al zwakker zouden zijn, heb je hier zowel het gewicht als de 'kwetsbaarheid' van de kabels. Nu is het een curiosum.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 714
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Stangenrem met kabel?

Bericht door non-fixie »

Ik ken ze als guidonnet-remgrepen, en die hebben als voordeel ten opzichte van de meeste andere kabelremgrepen dat ze vanuit verschillende handposities te bedienen zijn.

Of dat op zo'n fiets nou een groot voordeel is valt te betwijfelen.
m-gineering
Berichten: 1459
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Stangenrem met kabel?

Bericht door m-gineering »

non-fixie schreef: 26 mei 2021, 13.32 Ik ken ze als guidonnet-remgrepen, en die hebben als voordeel ten opzichte van de meeste andere kabelremgrepen dat ze vanuit verschillende handposities te bedienen zijn.

Of dat op zo'n fiets nou een groot voordeel is valt te betwijfelen.
Dit zal wel zo'n ' briljante inval' zijn van het gevoel van stangremmen en het lekker goedkoop en snel afmonteren met kabeltjes. Waarna de markt zijn verstand gebruikt en het weer geruisloos afgevoerd wordt ;)
/Marten
Plaats reactie