Oude antieke bakfiets ombouwen naar electrisch

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
louisbanens

Re: Oude antieke bakfiets ombouwen naar electrisch

Bericht door louisbanens »

Dankjewel!
Enfield schreef: 28 mei 2021, 09.41 Niet evident. Je zult hoe dan ook een deel van het origineel moeten opofferen. Er bestaan ombouwkits voor gewone fietsen (zowel naafmotoren als middenmotoren (die onder het bracket worden geplaatst). Een dergelijke middenmotor kan een optie zijn, maar dan zal je een goede metaalbewerker moeten vinden om de trapas aan te passen, niet eenvoudig. Een naafmotor in de voorwielen is uitgesloten wegens de eenzijdige ophanging en een naafmotor in het achterwiel betekent herspaken (en spaakgaten in naaf aanpassen...) en een alternatief zoeken voor je (enige) achterrem...
Mij lijkt de beste optie een moderne elektrische bakfiets te kopen...
HarryK

Bericht door HarryK »

louisbanens schreef: 3 jun 2021, 08.52 Haha, dat is waarschijnlijk vloeken in de kerk in deze groep. Ik zag een bakfiets ergens die met een solex motor is uitgevoerd. Er zijn ook wel electriscbe versies vsn aanwezig zag ik. Zie gboost en Revos. Alleen kan ik weinig recensies vinden.
Haha, klopt! Ik bedoelde meer een elektrische motor die je tegen de band aanbrengt.
Groetjes
BeundeHaastweewieler

Bericht door BeundeHaastweewieler »

bak maken van bodohout,. dat weegt een kwart of zelfs minder.
Plaats reactie