Gezocht: trapas Gazelle
Gezocht: trapas Gazelle
Helaas is mijn trapas gescheurd, ik zou het jammer vinden als ik mijn fiets om deze reden weg moet doen.
Het is een Gazelle met framenummer op de zadelbuis: GN8 1 9865
Wie kan mij aan deze as helpen? (De conus die er nu nog op zit, kan denk ik er ook afgedraaid worden, dat is me echter nog niet gelukt).
Het lijkt er op dat dit soort assen niet meer geproduceerd worden (ik kwam alleen de M-Wave Trapas Thompson 148 / 15.8 mm nog tegen, maar die is te dun).
Het is een Gazelle met framenummer op de zadelbuis: GN8 1 9865
Wie kan mij aan deze as helpen? (De conus die er nu nog op zit, kan denk ik er ook afgedraaid worden, dat is me echter nog niet gelukt).
Het lijkt er op dat dit soort assen niet meer geproduceerd worden (ik kwam alleen de M-Wave Trapas Thompson 148 / 15.8 mm nog tegen, maar die is te dun).
- Bijlagen
-
- trapas.jpg (28.02 KiB) 2740 keer bekeken
Re: Gezocht: trapas Gazelle
wat is de maat van de pot waar de kogels in lopen met andere woorden wat is de maat van de buitenkant van de pot(Cub) ik denk 38 mm kan ook 40 of 45 mm zijn als je die maat weet is er wel een trapas voor te vinden lijkt mij met vriendelijke groet piet stellingwerf
Bedankt voor je reactie Pieter. De buitendiameter van de cups is 41 mm.
Advies is dus eigenlijk om trapas inclusief cups te vervangen? (en dan dus ook niet cranks) Ook enig idee waar ik dan zou moeten kijken?
Ik zie zoiets: https://www.internet-bikes.com/86819-su ... 136-40-mm/
Maar de cups daarvan zijn van kunsstof, dat is niet wat ik zou willen.
Advies is dus eigenlijk om trapas inclusief cups te vervangen? (en dan dus ook niet cranks) Ook enig idee waar ik dan zou moeten kijken?
Ik zie zoiets: https://www.internet-bikes.com/86819-su ... 136-40-mm/
Maar de cups daarvan zijn van kunsstof, dat is niet wat ik zou willen.
ik ga voor je kijken
ik heb wel een as die 5 mm korter is de afstand aan de tandwielkant is wel gelijk ik denk dat hij past
........................................
Laatst gewijzigd door pee123 op 10 jun 2021, 12.04, 1 keer totaal gewijzigd.
............................................
Laatst gewijzigd door pee123 op 10 jun 2021, 12.05, 2 keer totaal gewijzigd.
Die rechtse is denk ik precies die ik nodig heb. Ik had 143 gemeten, maar omdat de kop scheef staat door de scheur is die meting niet zo nauwkeurig.
Als de dikte ook overeenkomt zou ik die graag van je overnemen. Wil je mij een privébericht sturen? Ik kan dat niet (omdat ik net lid ben neem ik aan).
.................................
Laatst gewijzigd door pee123 op 10 jun 2021, 12.05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen Zuiderwijk
Leden die contributie bijdragen hebben ook meer functies op het forum, waaronder priveberichten versturen en toegang tot de database. Op zich ook wel logisch, want je weet niet wie of wat je allemaal binnenhaalt op het forum en wie eventueel misbruik kan maken van de priveberichten door spam of andere ongein te sturen naar iedereen. Dus daarom is die optie er alleen voor gecontroleerde leden.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/