Goedemiddag...
Ik schaam me een beetje om dit te zeggen, maar ik weet niet meer hoe de onderste krukas teruggaat... Er zit een 10 op de schacht. Gaat het langere deel naar de kettingzijde of de kortere kant....
Waar vind je ook vervangende moeren voor de voor- en achternaafassen? (de noten die op het einde gaan?)
dank!
Wietse
PS Weet iemand hoe groot die noten zijn? Ik denk dat de achterkant 10mm x 1.0mm is
Welke kant gaat het op?
Re: Welke kant gaat het op?
...................................
Laatst gewijzigd door pee123 op 10 jun 2021, 12.03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hi,
Er zijn meerdere verschillende maten & draden van assen. Sommige lijken hetzelfde maar zijn net niet. Helemaal verkeerd is meestal duidelijk, als je kan een moer met je vingers vrij makkelijk aandraaien heb je de goeie!
Gr
Jon
Er zijn meerdere verschillende maten & draden van assen. Sommige lijken hetzelfde maar zijn net niet. Helemaal verkeerd is meestal duidelijk, als je kan een moer met je vingers vrij makkelijk aandraaien heb je de goeie!
Gr
Jon
-
De langste kant van de as gaat naar de rechterkant. Dwz de kant waar het tandwiel opzit. Die crank is door het tandwiel wat breder en daardoor is de as aan die kant dus ook langer
Moeren (noten eten we alleen
) zijn bij vrijwel iedere fietsenmaker te krijgen. Maar zoals rowejon al aangaf, er zijn veel maten. Dus je zal je wielen even mee moeten nemen om te passen...

Moeren (noten eten we alleen