Rigida velg(en) en Titan expanderbout
Rigida velg(en) en Titan expanderbout
Voor mijn Juncker ANT ben ik nog op zoek naar een of twee nette chroomvelgen, Rigida 28x13/8x11/8 700c type Chrolux Chromage Superieur.
Verder zoek ik nog een expanderbout voor een Titan stuur en het schuinweglopende ringetje.
Verder zoek ik nog een expanderbout voor een Titan stuur en het schuinweglopende ringetje.
-
Re: Rigida velg(en) en Titan expanderbout
Ik zou de lengte vermelden, er zijn nl verschillende
/Marten
De bout is 23cm.
Als originaliteit niet je eerste prioriteit is zou ik in België gaan kijken, zodra de markten daar weer beginnen.
Er waren nogal wat andere onbekende Titan-kopieerders, en zolang het niet om de stuurpen zelf gaat zou ik daar naar zoeken:

Er waren nogal wat andere onbekende Titan-kopieerders, en zolang het niet om de stuurpen zelf gaat zou ik daar naar zoeken:

- marco verbaant
Ik ben een ware Titan-fan, maar deze kopieën kunnen me ook wel bekoren. 

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
-
naar welke merken kijk ik op de foto's hierboven?
De bovenste is deze, een voor mij nog onbekende Belg:

De onderste is een Indesteege, vermoedelijk uit de Royal Nord-fabriek:

De onderste is een Indesteege, vermoedelijk uit de Royal Nord-fabriek:

-
Dat snap ik wel. Ik vind dit de mooiste stuurpennen. Ik had de mazzel drie NOS exemplaren te kunnen kopen op E-bay. Bij het kopen van oude Raleighs zijn deze sturen een pluspunt. Ik kocht een tijdje terug zo'n stuur waar het ringetje ontbrak. Laatst kocht ik per toeval een donor waar geheel onnodig zo'n ring op zat. Zowel het stuur als de ring zijn trouwens behoorlijk verroest. Daar weet een verchromer wel raad mee. Wat je trouwens kan doen, is ring laten namaken. Dat zal niet goedkoop zijn, maar dan heb je wel weer een compleet mooi stuur.