Cups en cones

Plaats reactie
Han Gazelle

Cups en cones

Bericht door Han Gazelle »

Dag Charles,
Ik denk ik probeer het nog eens onder het kopje "Gezocht"
Weet niet of je mijn laatste berichtje nog gezien had maar ik heb nog een en ander opgemeten en hoop dat jij of een van de andere bezoekers van deze site mij verder kan helpen.
Het gaat om de trapas van een Gazelle Toer A uit 1963, daarvoor heb ik nieuwe cups en cones nodig, of een complete trapas. De cups lijken 37mm te zijn, weet niet welke maten van de trapas belangrijk zijn maar hij is 140mm lang, in het midden heeft hij een diameter van 17,3mm en aan de uiteinden 15,8mm. Kun jij of iemand anders mij hier misschien mee verder helpen.
Alvast bedankt!
Cupmaat.jpg
Cupmaat.jpg (107.3 KiB) 4671 keer bekeken
Lengte trapas.jpg
Lengte trapas.jpg (116.98 KiB) 4671 keer bekeken
Fotomaan

Re: Cups en cones

Bericht door Fotomaan »

Hoi Han,

Er ligt nog een meerdere assen die er hetzelfde uitzien maar ja, dat zegt nog niets. Eerst even de maat opnemen.
De cups heb ik bijna zeker wel liggen.
Morgenmiddag ben ik weer terug en laat iets weten.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
fietser

Bericht door fietser »

Van oorsprong moet in deze fiets een BSA busbracket gezeten hebben, dus een inschuifbuis met ingeschroefde BSA-cups in de standaardmaat. Kennelijk heeft iemand ooit het geheel eruit gesloopt. Thompson-trapassen hebben normaal gesproken milimeter-maten (toegegeven: bij de dikke assen van 44-45mm wil het nog weleens op tiende milimeters aankomen). Wat dat betreft heb ik mij twijfels of dit met een Thompson-as fatsoenlijk op te lossen is. Qua passing van de cups, en trouwens ook qua duurzaamheid/slijtage. :?

'
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Hoi Han,

Ik heb nog even gekeken en 2 setjes cups gevonden en één as die er mee door kan maar die is twee millimeter korter dan 140 is dus 138 millimeter lang.
'k Ben vergeten foto's te maken maar het ziet er heel erg hetzelfde uit alleen iets minder ingereden :lol:

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Han Gazelle

Bericht door Han Gazelle »

Dag Charles,

Ben erg geinteresseerd, maak graag gebruik van je aanbod om een keer langs te komen maar ga nu wel een erg hectische periode in zo rond de carnaval. Misschien kunnen we via mail iets afspreken, mijn emailadres is: han.van.kessel@amecha.nl

Hoor het graag!

Groeten,
Han
Plaats reactie