Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
kloede

Even voorstellen

Bericht door kloede »

Hallo ik ben daniel van timmeren en woon in hoogezand (groningen)
ik ben vanaf mijn 14e jaar al actief bezig in de rijwielbranche en heb o.a stagegelopen bij de gazelle rijwielfabriek in dieren na het behalen van mijn diploma ben ik tot mijn 32e jaar in de fietsen werkzaam geweest en ik doe dit nog steeds maar nu hobby matig ik ben inmiddels 39 jaar oud.
sinds vorige week ben ik in het bezit van een oude omafiets altans dat moet het nog worden maar dat komt wel op een ander topic.
ik hoop hier meer ervaringen te kunnen delen met mede fiets fanaten en evt mijn ervaringen met jullie te kunnen delen en wederzijds.
m.vr.gr daniel
maartenB

Re: Even voorstellen

Bericht door maartenB »

Hoi Daniel,
Van harte welkom hier, plaats gerust berichten, we doen wat we kunnen om je advies te geven!
En ik ben ook benieuwd naar je ervaringen bij Gazelle!!! Was toen nog een heel ander bedrijf dan nu, natuurlijk.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
kloede

Bericht door kloede »

Hallo maarten ik denk inderdaad dat de fabriek toen heel anders was ze maakten daar de raceframe's nog met de hand en ook de wielen werden er nog met de hand gericht de frame's van de normale stadsfietsen kwamen daar in grote zeecontainers aan en werden hier verder afgelast en gericht voordat ze de spuiterij in gingen daarna werd ieder frame handmatig gecontroleerd en indien er iets niet goed was ging het frame dan ook direct de oud ijzer bak in om te worden gerecycled iedere fiets ging hier dan ook alleen weg als hij 100% goed was ook de kwaliteit van de lak was in die tijd nog goed.
maartenB

Bericht door maartenB »

Oooh, dat van die raceframes had ik zo graag eens gezien zeg!
Ik heb hier 3 stuks Champion Mondial, nog steeds geweldige fietsen.
groet!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie