S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
- Jorisoudefiets
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
- Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Hier is hoge flens proza :
https://velo-orange.blogspot.com/2007/ ... s.html?m=1
https://velo-orange.blogspot.com/2007/ ... s.html?m=1
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
-
- Berichten: 1463
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
- Locatie: kiel-windeweer
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Of meer terzake:Jorisoudefiets schreef: ↑6 jan 2022, 09.58 Hier is hoge flens proza :
https://velo-orange.blogspot.com/2007/ ... s.html?m=1
http://www.blackbirdsf.org/maxicar/
/Marten
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Leuk dat er toch veel mensen een Franse fiets hebben Ik heb er ook een aantal, maar bijna allen racefietsen. Maar toch ook leuk om even te delen Een Matigot (fabr. Tendil) racefiets van rond 1937...
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Dan nog maar een Frans raspaardje.
Delangle. Parijs.
met nog wat werk
Delangle. Parijs.
met nog wat werk
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Hi,
Ook Franse maar van een andere tijdperk Foto van afgelopen zomer tijdens de Grijpskerk tocht
Gr
Jon
Ook Franse maar van een andere tijdperk Foto van afgelopen zomer tijdens de Grijpskerk tocht
Gr
Jon
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Er zijn vast wel een paar ingenieurs op dit forum die je de technische voordelen kunnen uitleggen, aan de hand van een paar indrukwekkende cremonadiagrammen, maar ik vind ze gewoon mooi.
Daar komt bij dat - toeval of niet - mijn mooist lopende wielen vrijwel allemaal met Normandy en Maxi-Car hoogflensnaven zijn uitgerust.
-
- Berichten: 1463
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
- Locatie: kiel-windeweer
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Dan zijn we uitgepraat, een beter argument komt er toch niet
/Marten
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Dat is een moeilijk verhaal.
De fiets is origineel ,maar de lak en dus ook de transfers is zo slecht
Het bladert er gewoon van af als je het alleen maar aanraakt.
Dus zolang ik niet weet hoe ik dat kan conserveren blijf ik er af. de lagers kunnen wel wat nieuw vet gebruiken denk ik.
Maar voor de rest geen versleten onderdelen zelfs de houten velgen zijn nagenoeg recht.
Ik heb er inmiddels wel een paar tubes 33mm op leggen .die heb ik bij Dugast laten maken, In het zwart zonder reclame er op.
De standaard tubes die je in de winkel kan kopen zijn veel te smal voor deze velgen en meestal schreeuwende reclame er op.
Voor de rest is hij al mooi zoals hij is.
De fiets is origineel ,maar de lak en dus ook de transfers is zo slecht
Het bladert er gewoon van af als je het alleen maar aanraakt.
Dus zolang ik niet weet hoe ik dat kan conserveren blijf ik er af. de lagers kunnen wel wat nieuw vet gebruiken denk ik.
Maar voor de rest geen versleten onderdelen zelfs de houten velgen zijn nagenoeg recht.
Ik heb er inmiddels wel een paar tubes 33mm op leggen .die heb ik bij Dugast laten maken, In het zwart zonder reclame er op.
De standaard tubes die je in de winkel kan kopen zijn veel te smal voor deze velgen en meestal schreeuwende reclame er op.
Voor de rest is hij al mooi zoals hij is.
Re: S.I.F. eind jaren '50 Franse charme
Dat herken ik wel. Ik heb al tien jaar een Rochet - over Franse charme gesproken - staan waar ik eigenlijk niet aan durf te komen. De lak gaat nog wel, maar als ik hem ga schoonmaken dan blijft er geen transfer over, ben ik bang.theodorus schreef: ↑7 jan 2022, 11.14 Dat is een moeilijk verhaal.
De fiets is origineel ,maar de lak en dus ook de transfers is zo slecht
Het bladert er gewoon van af als je het alleen maar aanraakt.
Dus zolang ik niet weet hoe ik dat kan conserveren blijf ik er af. de lagers kunnen wel wat nieuw vet gebruiken denk ik.
Maar voor de rest geen versleten onderdelen zelfs de houten velgen zijn nagenoeg recht.
Ik heb er inmiddels wel een paar tubes 33mm op leggen .die heb ik bij Dugast laten maken, In het zwart zonder reclame er op.
De standaard tubes die je in de winkel kan kopen zijn veel te smal voor deze velgen en meestal schreeuwende reclame er op.
Voor de rest is hij al mooi zoals hij is.
Mocht iemand een oplossing hebben, dan neem ik daar graag kennis van.