Op de afbeelding lijkt het mij ook om een Lucifer koplamp en dynamo te gaan zoals Jocofoto al zei (zoals Locomotief monteerde met Locomotief erop). Deze heb ik echter ook nooit op een Simplex gezien.
Simplex fietsen uit die tijd hebben voor zover ik heb gezien de Unigro koplampen en dynamo's met Simplex inscriptie. Dezelfde bestaan overigens ook met Locostar. Als de oorspronkelijke dynamo nog op de fiets zit weet je natuurlijk zeker wat de koplamp zou moeten zijn..
Hierbij nog een foto van een Simplex Kruisframe uit 1956 met de Unigro verlichting.
Simplex victory koplamp.
-
Re: Simplex victory koplamp.
- Bijlagen
-
- DSC06648 (Medium).JPG (60.39 KiB) 4780 keer bekeken
- DustyThuss
Hallo,
Wat er nu op zit is een TMI dynamo en ik betwijfel dat het de originele is.. dus dat brengt ons helaas ook niet echt verder..
Groeten Dusty,
Wat er nu op zit is een TMI dynamo en ik betwijfel dat het de originele is.. dus dat brengt ons helaas ook niet echt verder..
Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
-
Heb nog eens in de catalogus gekeken. Op alle fietsen met koplamp en dynamo zit de Unigro-set. Dit m.u.v. de Victory. Daar zit een Lucifer-set op. Op de dynamo is duidelijk een 'V' te lezen, wat doet vermoeden dat het om de VT-variant gaat.
Deze dus:
Deze dus:
- Bijlagen
-
- DSC07694 (Small).JPG (22.57 KiB) 4752 keer bekeken
Hoi,
Mooie fiets hoor. Aluminium Lepper velgen in de maat 28 x 1 1/2?
Groeten, Y.
Mooie fiets hoor. Aluminium Lepper velgen in de maat 28 x 1 1/2?
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Al hoewel dit al een onderwerp van enkele jaren geleden is , toch nog een reactie. Heb zelf een Simplex Neo sport damesfiets waar ook een simplex koplamp met het rode vaantje op zit. De Dynamo bij deze fiets is ook voorzien van een aluminium plaatje waar simplex op staat. Bij interesse kan ik hier morgen wel een paar foto's van maken.