Gazelle kruisframe herenfiets

Michiel Röben

Re: Gazelle kruisframe herenfiets

Bericht door Michiel Röben »

lijkt me een zaak van snel verkopen aan mij, waardeloze fiets toch met al die rare kleuren... Nee even zonder gekheid, het zou een verkleuring door zonlicht kunnen zijn en misschien een keer wat vervangingen.

groeten,

Michiel ;)
asterduc

Bericht door asterduc »

Haha die Michiel, altijd in voor een grapje. Het frame is trouwens veel je jong en te klein voor jou.
Daarbij worden jouw fietsen altijd gestolen en dat zou natuurlijk zonde zijn :twisted:

Grapjes mode uit - :lol:

Verkleuring: als je aandachtig kijkt zie je dat ook het kleurenstaal aan de randen is verkleurd. Ik probeer al geruime tijd een idee te vormen hoe kleuren zich verhouden na invloed van weersomstandigheden. Dat vind ik wel een boeiende materie, maar er zijn heel veel variabelen bij betrokken vrees ik.

Terug naar de kleurschakering op deze fiets: ik vermoed dat het verschil tussen de remstangen en het frame het resultaat zijn van een 'ander soort' verf met verschillende capaciteiten.
De verkoper zei dat de fiets meedere decennia heeft weggestaan. Of de fiets daarbij onderhevig was aan regen en / of zonlicht, weet ik niet. Moet ik eens navragen of misschien dat de TS daar een antwoord op heeft.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
regina

Bericht door regina »

hai asterduc ik heb ook wel eens met kleurverschil te maken gehad maar bij mij was het meeste na een grondige schoonmaakbeurt wel weg, het kan zijn dat er vroeger iets opgesmeert is wat vuilafstotend enz. werkt en dat verkleurt dan in de loop der jaren of zo, van de bagagedrager vermoed ik dat hij ooit eens vervangen is, de standaard wilde er wel eens vanaf knappen en zie dan de zelfde kleur maar eens terug te vinden verder een hele mooie aanwinst ik verzamel veel met ongeveer dat kleurtje alleen een gazelle kruisframe heb ik nog niet maar die vind ik ooit ook nog wel groetjes regina
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

zit er niet een dun laagje tectyl op toevallig? sommige mensen zetten heel hun fiets daarin. net als die groene xframe van mij. die is ook wat verkleurd door die tectyl.

(wie is die oude man in je avater trouwens ;) ) sorry haha grapje
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

voor met tectyl. deze is wel groen..
Afbeelding

na ontvetten zonder tectyl.
Afbeelding

maar na het ontvetten heeft de tectyl wel wat sporen achtergelaten van verkleuring in de lak.. dus misschien heeft de jouwe daar ook in gestaan??
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Plaats reactie