Leuk, die nieuwe website! Wel even zoeken vorodat je de weg kent. De documentatiebank lijkt me veelbelovend; wie gaat die beheren (en zorgen dat de folders van alle grote merken geplaatst gaan worden?).
Ik (Jos Rietveld) behoor inmiddels zelf tot de oldtimers van deze club; lid geworden in 1991, maar al sinds 1978 in de ban van het oudefietsenvirus. Ik ben altijd met Nederlandse fietsen bezig geweest (Gazelle, Burgers, Batavus, Simplex), maar sinds ca. 6 jaar heb ik me geheel toegelegd op het Groninger kwaliteitsmerk Fongers. Inmiddels 20 fietsen van dat merk in mijn bezit uit de periode 1901-1969. Mijn doel is een doorsnede van de productie van dit merk in bezit te krijgen (waarmee ik aardig gevorderd ben). Heb twee specials over het bedrijf geschreven en heb een fotoarchief met een kleine 1.500 foto's. Via mijn website fongers.net krijg ik wekelijks vragen over oude modellen. Ben doende met de ondertiteling van de ca. 1.700 foto's van de Groninger Archieven over het bedrijf (beeldbankgroningen.nl). Ga met de achterkleinzoon van de oprichter 'het grote boek' over Fongers schrijven! (kan nog even duren)
Nieuw op dit forum
Nieuw op dit forum
- Bijlagen
-
- ontwerp affiche kruisframe ca. 1901
- affiche kruisframe ca. 1901.jpg (80.79 KiB) 3854 keer bekeken
- Elibert van Dalen
Re: Nieuw op dit forum
welkom hier
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Re: Nieuw op dit forum
Hallo Jos,
Heb je bestanden, maar zie je het zelf niet zitten om ze te scannen, te plaatsen of wat dan ook maar, geef dan ook even een seintje.
Groet, Sandra
Het forum- en websiteteam wordt gevormd door MaartenB, Hans (JocoFoto), Sjoerd (Eysfan) en mij. De mensen van wie de naam rood is. De heren richten zich vooral op het forum, ik op de website. Voor wat betreft de documentatiebank hebben we besloten voorlopig even te kijken hoe het gaat lopen en wat er nodig is. We nodigen iedereen van harte uit zelf bestanden te plaatsen, met korte omschrijving. Er zijn al diverse leden die hebben aangegeven bijvoorbeeld brochures te willen gaan scannen. In de loop van de tijd gaan we hier mogelijk rubrieken in aanbrengen, regels stellen aan de omschrijving, actief op zoek naar documentatie etc. Zijn de bestanden groter dan 0,5MB, dan kun je ze niet zelf plaatsen. Mail ze dan naar forumredactie@oudefiets.nl, dan plaatst een van ons ze.De documentatiebank lijkt me veelbelovend; wie gaat die beheren (en zorgen dat de folders van alle grote merken geplaatst gaan worden?).
Heb je bestanden, maar zie je het zelf niet zitten om ze te scannen, te plaatsen of wat dan ook maar, geef dan ook even een seintje.
Groet, Sandra