skip "link" tooth onderdelen
skip "link" tooth onderdelen
Ik vroeg me af of iemand een adresje weet voor replica skip tooth onderdelen, met name tandwielen en voornamelijk ketting. het doet me pijn om steeds oude stock onderdelen te gebruiken, het lijkt me toch perfect doenbaar zulke tandwielen (voor diverse naafsystemen zelfs) te gieten in een staalfabriek? En een fiets/motor-kettingfabrikant moet er toch ook in slagen zulke ketting op een enorme rol te produceren. Al is het tussen de massaproductie door.
-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12
Re: skip "link" tooth onderdelen
Peter,
Wat je -denk ik- bedoelt met 'skip tooth' wordt ook wel 'blokketting' genoemd.
Misschien vind je meer als je dat als zoekterm gebruikt.
Succes!
Dirk
Wat je -denk ik- bedoelt met 'skip tooth' wordt ook wel 'blokketting' genoemd.
Misschien vind je meer als je dat als zoekterm gebruikt.
Succes!
Dirk
-
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: skip "link" tooth onderdelen
Een tandwiel gieten lijkt me niet de meest aangewezen optie, en de 'go to' gieterij voor precisie fiets onderdelen (Long Shen) is er net mee opgehouden. CNC frezen of waterstraal snijden en nadraaien lijkt me eerder voor de hand liggend, maar het probleem is dan dat de kosten de vraag doen verdampen.peter1986 schreef: ↑23 apr 2023, 10.21 Ik vroeg me af of iemand een adresje weet voor replica skip tooth onderdelen, met name tandwielen en voornamelijk ketting. het doet me pijn om steeds oude stock onderdelen te gebruiken, het lijkt me toch perfect doenbaar zulke tandwielen (voor diverse naafsystemen zelfs) te gieten in een staalfabriek? En een fiets/motor-kettingfabrikant moet er toch ook in slagen zulke ketting op een enorme rol te produceren. Al is het tussen de massaproductie door.
/Marten
Re: skip "link" tooth onderdelen
blokketting of dubbelrolketting, dat weet ik, je hebt er van 3.16, en 1.8 dikte, maar beide 1" pitch, oudere blokkettingen 1870 enzo. kunnen ook weleens afwijken van deze standaard. maar we zijn nog altijd op onze oude stock aangewezen, ik denk niet dat de kamwielen gefreesd werden in de fabrieken, misschien eerder dan geponst. alhoewel de voorste gegoten lijken te zijn hoor, met de al dan niet belettering van het fietsmerk als motief. Maar ponsen lijkt me ook betere manier waarna het staal gehard wordt.
Ik had gehoopt dat er ergens een batch replica voorhanden was, zoals met wat andere zaken.
Ik begrijp wel dat de kosten dikwijls hoger zijn, maar voor iets wat moeilijk voorhanden is is dit voor mij geen probleem.
Restaureerde ook bromfietsen in het verleden, en kosten lopen ook altijd zeer hoog op voor "goede" replica
Ik had gehoopt dat er ergens een batch replica voorhanden was, zoals met wat andere zaken.
Ik begrijp wel dat de kosten dikwijls hoger zijn, maar voor iets wat moeilijk voorhanden is is dit voor mij geen probleem.
Restaureerde ook bromfietsen in het verleden, en kosten lopen ook altijd zeer hoog op voor "goede" replica
Re: skip "link" tooth onderdelen
Ik begrijp echt niet waarom je de oude voorraad op de plank wil laten liggen.
als je het monteert verslijt je het in je leven echt niet meer met een paar tour tochtjes per jaar.
als je het monteert verslijt je het in je leven echt niet meer met een paar tour tochtjes per jaar.

-
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: skip "link" tooth onderdelen
/Marten
Re: skip "link" tooth onderdelen
interessant als het de daadwerkelijke 1" pitch is van vroeger, en dat is echt voor tijdrijdersfietsen enzo. je kan ook bij een even tandwiel om de tand 1 wegvijlen en een gewone ketting leggen of een dubbele pitch ketting zoals sommige doen, dit oogt wel mooi, maar is niet wat het moet zijn. Ben daar nogal pietje precies inm-gineering schreef: ↑23 apr 2023, 16.01modern jasje, met prachtige claims
https://www.newmotionlabs.com/
