Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek Oelegem (B)

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3863
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door maartenB »

Die exoot staat gewoon in de rubriek Toerfietsen hoor, daar zocht ik die rare aluminium Dikke Berta voor, weet je nog wel?
Het model staat in geen enkele catalogus, heel vreemd.
Jij pakt een Raleigh mee, neem ik aan?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door asterduc »

@ Yorick,
dat is nou jammer, ik had jou er echt graag bij gehad, kunnen we samen wat kleur in die zwarte bende brengen.
Als ik je met iets kan helpen om je er toch maar bij te hebben, dan doe ik dat graag.

@ Michiel,
Paul doet zijn uiterste best om voldoende belgen aan de startlijn te krijgen, het wordt misschien wel een interland B / NL :lol:

@ iedereen,
Die collectie van Jaak heb ik zelf nog niet echt gezien. Heb voor een paar jaar vluchtig een blik kunnen werpen in zijn verzamellokaal. Wat ik mij daarvan herinner was een honderdtal rijwielen (volgens Paul, vooral vooroorlogs) en een mooie oude Kever en VW busje.

Special:
We zijn ook nog een verrassingsattratie aan het overwegen. Uiteraard mag ik daar niets over zeggen, anders is het geen verrassing meer. Een eigenzinnige italiaanse beauty die ieder van jullie versteld zal laten staan.

Wat die afstand betreft:
de korte rit is erbij gedaan op vraag van enkele niet-geoefende fietsers die graag mee de sfeer willen komen opsnuiven maar niet tot het uiterste wensen te gaan. Je hebt tijdens de rit tot 3 keer toe de mogelijkheid om een tussenweg te nemen, maar we vertrekken en eindigen telkens terug samen.

Weersomstandigheden:
Het grootste gedeelte van de rit loopt tussen en onder bomen. We zijn daardoor redelijk beschermd tegen wind en regen.

Groeten,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door Elibert van Dalen »

Michiel Röben schreef:Ik wens ons een prachtige dag met veel zon, lekker eten en een gezellig samenzijn. Ik heb er echt zin in. Ik ben ook heel benieuwd naar de verzameling die we gaan zien. Enne die 2 routes combineren is niet eens zo'n gek idee... Heb je tenminste wat lengte in de rit.

Sinds Gent steeds meer zin in langere ritten. Misschien een gek idee om eens een half century (80 km) te organiseren????

Groeten,
Michiel ;)

die km,s maak ik liever op de mtb met wat tempo 8-)
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Durabo88
Berichten: 2616
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door Durabo88 »

Beste Elibert,

Ik moet uit de directe omgeving van Amsterdam komen. Dus mocht iemand mij (en mijn fiets) ergens op de route kunnen oppikken, dan houdt ik mij aanbevolen.

Beste asterduc,

Bedankt voor de aanbieding, maar hopelijk kan iemand mij in NL oppikken.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1596
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door Fotomaan »

Sandra en ik hebben net bericht gekregen dat we kunnen overnachten bij 'vrienden op de fiets' in de buurt van Oelegem.
Daardoor kunnen we een dag van te voren al van Tilburg naar Oelegem fietsen.
Da's een ritje van 65km 8-)
Makkelijk te doen op een dag.

We gaan natuurlijk eerst van deze prachtige tocht genieten maar het lijkt ons een goed idee om een keer een tocht te organiseren die wat langer is.
De ervaring leert ons dat 80km een comfortabele afstand is. We kunnen altijd nog kijken of daar fietsers met oude fietsen voor te enthousiasmeren zijn.
Wij doen het regelmatig, duiken dan bij 'vrienden op de fiets' in bed en fietsen de volgende dag via een andere route weer naar huis of naar een station.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door asterduc »

zo gastvrij toch, die Belgen, hee Charles :D

Voor diegene die eveneens de dag ervoor reeds willen komen en onderdak zoeken, is volgende locatie misschien een goede optie.

http://www.domeinstekebees.be/

Paul heeft goede ervaring met deze mensen.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door Elibert van Dalen »

Durabo88 schreef:Beste Elibert,

Ik moet uit de directe omgeving van Amsterdam komen. Dus mocht iemand mij (en mijn fiets) ergens op de route kunnen oppikken, dan houdt ik mij aanbevolen.

Beste asterduc,

Bedankt voor de aanbieding, maar hopelijk kan iemand mij in NL oppikken.

Groeten, Y.
amsterdam ligt helaas niet op mijn route woon in brabant dus. maar misschien iemand anders die van die kant komt??
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door Michiel Röben »

Hmmmm... Bij vrienden op de fiets in bed duiken, dat ruikt naar een 70's revival. Klinkt oergezellig maar het zal wel wat anders bedoeld zijn (knipoog), toch Charles. Goed idee trouwens vrienden op de fiets adressen.

Groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1596
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door Fotomaan »

Hoi Michiel,

Nou ja, seventies?
De stichting is opgericht in 1984 en sindsdien steeds gegroeid.

http://www.vriendenopdefiets.nl/nl/

Je wil niet weten hoeveel plezier wij al hebben gehad door die stichting.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 691
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door wimjansen »

Belooft een prachtige tocht te worden. Als ik niet verhinderd was op 10 maart zou ik zeker meerijden, maar wellicht een volgende keer. Ben trouwens ook dol op molens (en loop er dagelijks mee, zeggen ze). Fijne tocht allemaal!
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie