Beste leden,
Voor een restauratie van een vooroorlogse Gazelle zoek ik een SA AB-9 naaf voor het achterwiel, met drie versnellingen. Heeft er iemand hier eentje te koop allicht? En anders alleen de huls?
Ben beurzen afgeweest en online ook helaas nergens tegengekomen.
Bij voorbaat dank!
Sturmey Archer AB-9 naaf gezocht
-
Re: Sturmey Archer AB-9 naaf gezocht
De AB ken ik, maar AB-9? Zelfs Sheldon Brown vermeldt hem niet. Kun je er iets meer over vertellen?
Dirk
Dirk
Hoi Dirk,
Ik beschik over damesfiets Gazelle (beginnend met 477 framenummer) met deze naaf:
Er staat echt AB-9 in (niet heel duidelijk...). Of lees ik het verkeerd?
Nou heb ik ook een herenfiets Gazelle (beginnend met 619 framenummer) waar ik een originele naaf met 3 SA versnellingen in wil zetten, met trommelremmen. Ik vraag me af welke naaf er precies in moet? Is een SA AB-9 geschikt (vandaar mijn vraag)?
Groet,
Caspar
Ik beschik over damesfiets Gazelle (beginnend met 477 framenummer) met deze naaf:
Er staat echt AB-9 in (niet heel duidelijk...). Of lees ik het verkeerd?
Nou heb ik ook een herenfiets Gazelle (beginnend met 619 framenummer) waar ik een originele naaf met 3 SA versnellingen in wil zetten, met trommelremmen. Ik vraag me af welke naaf er precies in moet? Is een SA AB-9 geschikt (vandaar mijn vraag)?
Groet,
Caspar
-
Begin altijd bij de Sturmey Archer heritage site:
hier staat dat er diverse versies/modificaties waren:
http://www.sturmey-archerheritage.com/i ... il&id=1396
hier is een AB-8 ingetekend
http://www.sturmey-archerheritage.com/i ... c-54.1.jpg
/Marten
-
En hier dan een AB-7, wie komt er met een AB-6?
De beste sportfiets is een transportfiets
Om even wat duidelijkheid in deze discussie te geven. Het gaat om een Sturmey Archer naaf uit de A serie, dus bijvoorbeeld een AW of AB. De AB-9 betekend AB naaf uit 1939, daarna is SA maand en jaartal van de productie in gaan slaan.
Succes met uw zoektocht.
Succes met uw zoektocht.
Sportief fietsend!