De gelijkenis met uw tandem is inderdaad treffend. Er zijn veel overeenkomsten, zoals de hoeken en buizenconfiguratie van het frame, de wielmaten en de rechtslopende kettingen. Wel meen ik tevens enkele genuanceerde verschillen te zien. Ongetwijfeld betreft het ook een antiek exemplaar. In elk geval heeft de tandem een originele geschiedenis, toch een bijzondere gift om al twaalfjarige te mogen ontvangen! Heeft de tandem altijd deze kleur gehad?
Het balhoofdplaatje met 'deposé' duidt er waarschijnlijk op dat het merk geregistreerd is. Ik heb in het Nederlands ook wel 'gedeponeerd' of 'ged.' op balhoofdplaatjes onder het merk zien staan. Mijn tandem heeft in elk geval geen balhoofdplaatje en beschikte vermoedelijk over logo's op het frame en achterspatbord. Die zijn als gevolg van - weinig subtiel - overlakken door een vorige eigenaar (en de roest die daar weer onder vandaan komt

Mijn tandem is niettemin als Kestein geïdentificeerd o.a. vanwege de afhangende schouders van het kroonstuk (voorvork). Ik kan op de foto's niet goed zien of uw tandem dit ook heeft. Uniek voor Kestein is voorts de bevestiging van de achtervork; het gaat om een D-profiel achtervork die bij de zadellug niet geklemd is, maar met een gesoldeerde pen aan de zadellug is bevestigd. Een zwierige 3 in het framenummer is naar verluidt ook een kenmerk voor Kestein.
Op de foto's kan ik de achtervorkbevestiging aan de zadellug van uw tandem niet precies ontwaren. Wel lijkt de eerste lug boven de achterste trapas enkele centimeters lager gemonteerd dan op mijn tandem. Ook loopt er een nog een extra framebuis naar de achteras, die mijn tandem niet heeft. Mogelijk zijn gedeeltelijk dezelfde lugs gebruikt (van Brampton?), doch gezien de verschillen vermoed ik dat het om twee verschillende samenstellingen c.q. merken gaat. De aanduiding 'deposé' op het balhoofd geeft mij een vaag vermoeden dat het geen import uit Holland, maar toch een origineel Belgisch product is.
Groet,
Constantijn
P.S. Onderhand zijn in dit topic zo al heel wat unieke tandems de revue gepasseerd!