Even voorstellen: Bart (Bricoleur)

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Bricoleur

Even voorstellen: Bart (Bricoleur)

Bericht door Bricoleur »

Ik ben Bart en samen met Thomas, die ook hier te vinden is onder de naam klassiekeracefiets, beheer ik het blog dat zich richt op klassieke Nederlandse racefietsen http://www.klassiekeracefiets.info. Inmiddels hebben we al ruim honderd racefietsmerken beschreven maar toch krijgen we steeds weer tips over nog meer merken. Soms echte bouwers maar vaak ook huismerken waarvan de productie elders plaats vond.

Ben idolaat van fietsen en zelf bezitter van een behoorlijk aantal racefietsen (maar ook niet racefietsen) allemaal van vaderlandse bodem op een Chessini na. Vind het heerlijk om te sleutelen en te ontdekken wat de historie van een model of merk is maar de echte beloning is uiteraard het rijden op al dat moois.
HJvMontfort

Re: Even voorstellen: Bart (Bricoleur)

Bericht door HJvMontfort »

Goede dag,

Aller eerste van harte welkom op het forum,
Ik bezit een racefiets vanuit de Gruno/Adek fabriek; gebouwd door mijn grootvader. Hij heeft een wat meer tourfiets maar voor zover ik weer zijn er destijds twee van deze fietsen gebouwd, wellicht interessant om een keer te zien?
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
maartenB

Bericht door maartenB »

Leuk initiatief Bart! Daar is altijd belangstelling voor. Dus neem jij of HWJSpan eens het voortouw en toon een van je fietsen op dit forum in de rubriek 'racefietsen".

Ik zou persoonlijk heel graag fotos van die Gruno-Adek fietsen zien!!!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

maartenB schreef:Leuk initiatief Bart! Daar is altijd belangstelling voor. Dus neem jij of HWJSpan eens het voortouw en toon een van je fietsen op dit forum in de rubriek 'racefietsen".

Ik zou persoonlijk heel graag fotos van die Gruno-Adek fietsen zien!!!
Voor zover ik weet is de fiets van mijn grootvader verloren in de jaren maar ik zou mijn vader hier even over moeten vragen, ik zoek ook al tijden naar foto's waar de fietsen samen op staan maar ik heb vast nog een paar 1000 foto's te gaan...
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Bricoleur

Bericht door Bricoleur »

Ik zal zeker nog eens een fiets plaatsen in de rubriek racefietsen. Ik ben nu bezig met een Huissoon en ik ga mijn Champion Mondial AA klaar maken voor komende zomer. Die ga ik zeker nog even showen. Ik heb ook nog een hele mooie Springfield waarover ik nog wel wat informatie zou willen navragen hier.
Plaats reactie