de voorvork lijkt op de foto inderdaad krom, maar dat is toch gezichtsbedrog. Ik heb er vandaag nog een latje langs gehouden.
Het is niet mijn bedoeling om de fiets slecht te praten maar hier is de scheefstand van de vork toch duidelijk te zien. De knik zit meteen onder het kroonstuk. Als je vanaf daar meet is de rest wel recht, maar je moet vanaf de hartlijn van de balhoofdbuis naar beneten meten, tot waar de (reguliere) kromming van de voorvork begint. Dan zie/meet je de knik. Ik heb de foto van vóór de restauratie ontvangen, in groot formaat, daar is het ook goed op te zien.
Charles, ik heb twee mailadressen door elkaar gehaald. Sorry. Nog een keer
WILDE-BUIJS apestaartje HETNET punt NL. Aub niet herhalen op forum.
Regina. Ik heb de transfers gekocht bij Pelders. Zie hun website.
Anderen: ik ga de vork demonteren en goed nameten. Afgaande op mijn ervaring met de restauratie kan ik dat niet zelf. Heeft iemand een tip of is bereid me te helpen? Ik woon in West-Brabant.
Een wijze les: bij een restauratie altijd kijken of de vork recht is en zo nodig meteen verhelpen. Dat is trouwens toch een ervaring van mij. Ik heb veel tijd besteed aan de restauratie. De tweede keer zal dat stukken beter gaan. Dat komt omdat je veel moet uitzoeken en ook dingen dubbel doet, omdat je niet weet hoe het moet. Dat geeft niks, want het is leuk werk en je leert er van. Daarom wil ik nog en keer een Fongers restaureren, maar dan een ander type. Bijv een HZ.
Pim
Mijn fietsenmaker heeft de vork recht gezet. Dat kostte maar € 7,00 en was met twee dagen klaar.
Van Charles heb ik een Koets achterlichtje over kunnen nemen. Ik heb het zelf even opgehaald en dat gaf me gelegenheid om de werkplaats van Charles even te bekijken. Hij heeft veel transportfietsen en bij elke fiets een bijzonder verhaal. Interessant.
Vork en achterlicht heb ik gemonteerd en ik rijd weer dagelijks naar mijn werk op mijn Fongers. Zo heeft het forum heeft opnieuw zijn nut bewezen.