Met een verfcode en auto's heb je een kans, maar met een fiets? En al heb je de verfcode, dan nog gaat die uit van nieuwe verf en niet van verf met 30 jaar UV achter de kiezen. En behalve kleur is ook de oppervlakte kwaliteit van belang, je moet ook nog de glans goed krijgen.Beckphi schreef: ↑19 nov 2023, 14.35 Thanks Marco & 'm-gineering' voor jullie advies.
Ik ben het ermee eens dat het maar één keer origineel is. Ik heb al even online gekeken hoe je moet reinigen/waxen en bijtippen. Ik heb enkel een vraag over de verf. Hoe kan ik te weten komen welke verf er oorspronkelijk op het frame zit? In de video's spreken ze over een 'verfcode' die hetzelfde moet zijn. Maar ik ken enkel het framenummer (Y405 00538). Kan ik dat (verfcode) toch nog ergens terug vinden?
Voor grote stukken zou ik zelf aan het mengen slaan (voor een kleuranalyse is een fietsframe te klein/niet vlak genoeg) voor kleine putjes het frame onder de arm nemen naar een automaterialenzaak en in daglicht de beste lakstift uitzoeken